www.tsarich-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Середа, 24 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Царичанський район >> Новини
Кам'янська ОДПІ Інформує!!!
Версія для друку Написати листа
Мирослав Продан: Я знаю як змінити в суспільстві негативне уявлення про фіскальну службу

Впровадження електронних сервісів, надання якісних консультативних послуг та відкритий формат взаємодії з платниками податків – кроки, які допоможуть змінити в суспільстві негативне ставлення до фіскальної служби. Про це розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час прямого ефіру у студії радіо Ера.
«Я глибоко переконаний, що уникнення прямого контакту між посадовою особою ДФС і безпосередньо платником податків фактично унеможливлює будь-яку корупційну складову. Більше того, чим більше послуг ми переведемо в електронний формат, тим менше буде таких можливостей в наших співробітників. Я знаю в який спосіб зробити ще декілька електронних сервісів для того, щоб той негатив і той образ Державної фіскальної служби, який історично склався, абсолютно зламати», – наголосив Мирослав Продан.
Він, зокрема, зазначив, що прикладом у цьому є досвід інших країн, що демонструють у своїй роботі найвищі передові технології.
Крім того, Мирослав Продан повідомив, що ДФС сьогодні вперше з 2009 року отримала фінансування для розвитку матеріальної бази служби, зокрема, ІТ-складової шляхом зміцнення серверного обладнання, підключення та удосконалення програмних продуктів фіскальної служби.
Серед інших напрямів очільник ДФС також назвав покращення якості обслуговування платників під час отримання ними консультативних послуг. Так, наразі здійснюються необхідні заходи для забезпечення працівників контакт-центру ДФС всіма технічними засобами, необхідними для оперативного інформування платників податків, надання їм всіх консультативних послуг.
За його словами, сьогодні при ДФС діє відповідний проект, за яким достатньо відома міжнародна компанія McKinsey&Company проводила діагностику та надавала пропозиції з удосконалення процесів щодо адміністрування, обслуговування, ІТ-складових, погашення податкового боргу, відбору до контрольно-перевірочних заходів тощо.
«На наступному тижні ми отримаємо абсолютно професійний звіт їхньої діяльності при ДФС, їхню, я б сказав незаангажовану оцінку. Розуміючи чітку картину того, що є зараз, ми вибудовуємо стратегію, в який спосіб створити комфортні умови для того, щоб максимально збільшити відсоток змістовних відповідей на запитання платників»,– підкреслив Мирослав Продан.
Він також зазначив, що позитивно сприймає об’єктивну критику і вирішує, в який спосіб її виправити.
«Я розумію в який спосіб сьогодні працює Державна фіскальна служба України, я бачу зовсім інший підхід платників податків. Ми, в свою чергу, намагаємося також організувати відповідну взаємодію. Я сьогодні абсолютно відкритий і озвучую ту проблематику, з якою ми сьогодні стикаємось, і в багатьох випадках спільно з бізнесом ми знаходимо шляхи її вирішення», – наголосив Мирослав Продан.
Він, зокрема, наголосив, що на сьогодні 95% надходжень до бюджету – самостійно задекларовані і сплачені платниками суми. За рахунок контрольно-перевірочних заходів залучається тільки 5% надходжень.
Мирослав Продан: До загального фонду державного бюджету додатково перераховано майже 129 млрд. гривень
Державна фіскальна служба України за 10 місяців поточного року спрямувала до загального фонду державного бюджету на 128,7 млрд. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в ефірі радіо Ера.
«У відсотковому співвідношенні зростання складає майже 27%. При тому, що фактично курсова різниця по відношенню до минулого року коливається на рівні 3,9%, ми цю статистику також відслідковуємо, надходження надзвичайно збільшилися в цілому по ДФС», – зазначив Мирослав Продан.
За його словами, у митному напрямі за 10 місяців поточного року надходження з митних платежів збільшилися майже на 55 млрд. грн. порівняно з аналогічним періодом минулого року.
«Незважаючи на те, що обсяг оподатковуваних операцій, а саме це і є базою оподаткування, в Україні щомісячно коливається на рівні 1 трлн 600 млрд грн. або 1 трлн 700 млрд грн. і він є фактично сталий, в нас суттєво збільшились надходження. Це говорить про те, що ми постійно працюємо над тим, що виводимо з тіні економіку України, фінанси, митні, податкові платежі і системно працюємо над ліквідацією всіх схем мінімізації, так званих «скруток»», – підкреслив очільник ДФС.
Крім того, за результатами звітування з податку на прибуток також є позитивна динаміка. Так, якщо у І кварталі 2016 року сума задекларованого податку на прибуток складала 13,8 млрд. грн., а у ІІ кварталі ­– 13,1 млрд. грн., то у 2017 році ці суми збільшилися до 20,2 млрд. грн. та 17,9 млрд. грн. відповідно.
«Цей комплекс заходів в цілому і дає можливість сьогодні демонструвати позитивну динаміку щодо збільшення дохідної частини державного бюджету», – зазначив Мирослав Продан.
В.о. Голови ДФС Мирослав Продан розповів про справу щодо мінімізації митних платежів за допомогою судових рішень, яка зареєстрована та розслідується НАБУ за матеріалами, наданими ДФС
Так, за матеріалами справи, підприємства-імпортери декларували свої товари за значно заниженою вартістю. Митниці ДФС коригували вартість, але підприємства вносили необхідне фінансове забезпечення, після чого товари відпускалися у вільний обіг. У подальшому імпортери звертались до суду та, використовуючи ст. 55 Митного кодексу України, повертали внесене фінансове забезпечення.
Таку схему використовували більше двох десятків підприємств-імпортерів. У рамках розслідування кримінального провадження на депозитних рахунках Київської митниці ДФС та Київської обласної митниці ДФС було заарештовано майже 450 млн. грн. Ці кошти є фінансовими гарантіями, які надавалися підприємствами - учасниками злочинної схеми. Такі дії унеможливлять повернення коштів імпортерами до завершення розслідування.
Про більш детальну інформацію стосовно того, як працювала така схема, а також про результати роботи митниць ДФС у 2017 році загалом та зокрема у жовтні, дивіться у відео-зверненні Мирослава Продана.
Мирослав Продан: Жовтневі рекорди митниці – найбільші суми надходжень митних платежів та відрахувань на ремонт доріг
Митниці Державної фіскальної служби України доводять ефективність своєї роботи. Вперше митні відрахування перетнули історичний бар’єр – понад 30 млрд. грн. перераховано у державний бюджет у жовтні. Це на 5,3 млрд. грн. більше, ніж було заплановано у бюджетному розписі та на 37,3% більше, ніж склали показники жовтня минулого року.
Середньоденні відрахування перевищують 1,43 млрд. грн. У порівнянні з відповідним періодом 2016 року цей показник збільшився на 31%.
За січень-жовтень було перераховано 253,62 млрд. грн., що перевищує заплановані показники на 12%. Додатково бюджет отримав понад 27 млрд. грн. Фактичні надходження у порівнянні з 10 місяцями 2016 року зросли майже на 65 млрд. грн. Це дає можливість ДФС виконати свої зобов’язання по фінансуванню ремонту та реконструкції дорожньої інфраструктури.
У рамках експерименту з початку року митницями вже перераховано 10,2 млрд. грн. Тільки у жовтні на ремонт доріг у регіонах має бути спрямовано 1,86 млрд. грн., що є ще одним рекордним відрахуванням за 10 місяців. До цього найбільша сума складала 1,83 млрд. грн., яка була перерахована у травні.
Крім того, Одеська митниця ДФС вже у середині жовтня виконала річний план. При річному індикативному показнику у 16,6 млрд. грн., 18 жовтня одеські митники перерахували 16,7 млрд. грн. На 1 листопада обсяг перерахованих митних платежів склав 17,54 млрд. грн., тобто річний індикатив перевиконаний на 5%, що є прецедентом за останні роки.
За прогнозами керівника Одеської митниці Олександра Власова, при поточній динаміці до кінця року обсяг відрахувань може скласти додатково ще 4 млрд. грн. А отже в бюджет буде перераховано понад 20 млрд. грн.
«Не дивлячись на щоденну критику політиканів та ділків, які роками паразитували на державному бюджеті, ми продовжуємо сумлінно виконувати свою роботу. І про це свідчать результати роботи і вони не голослівні, це не популістські заяви критиканів в пресі, які й близько не розуміють, в яких умовах працює митниця. Тому я роблю наголос на результатах, а наш акцент – на створенні сприятливих, комфортних умов для чесного бізнесу», – наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
За його словами, сьогодні в ДФС налаштовані на конструктив з бізнесом. Змінено підходи у роботі митниці, основний акцент зроблено на аналітику та активне використання системи управління ризиками. Більше того, незабаром пункти пропуску будуть облаштовані сучасними засобами контролю, над закупівлями яких сьогодні працює ДФС. Це дозволить упередити незаконне переміщення товарів, що відповідно позначиться і на сплаті митних платежів до бюджету.
«Дискомфорт відчувають лише контрабандисти та мінімізатори. ДФС перекриває кисень ділкам, які звикли паразитувати на бюджеті, фірмам, діяльність яких – лише схемні послуги, а не виробництво і робота на благо економіки України. Тому така ДФС заважає, але це тільки початок», – наголосив Мирослав Продан.
Мирослав Продан: У ДФС та операторів мобільного зв’язку є спільні ідеї для стимулювання ринку телекомунікаційного зв’язку
Ринок телекомунікаційного зв’язку для ефективного його функціонування та стимулювання розвитку потребує законодавчих змін. Про це заявили представники компаній-мобільних операторів під час секторальної зустрічі в ДФС 31 жовтня.
За словами представників бізнесу, на сьогодні мобільним операторам доводиться сплачувати рентну плату за користування радіочастотним ресурсом, ставка якого щороку змінюється, збільшуючись на рівень інфляції. За даними учасників ринку, такі збори відсутні у цивілізованих країнах, оскільки вони є обтяжливими та недоцільними. Крім того, в інших країнах знижують рентні платежі за частоти для того, щоб оператори могли інвестувати ресурси в розвиток мережі. Подібні кроки потрібно здійснити і в Україні, оскільки вивільнені кошти можна застосовувати для широкого впровадження комунікацій в селах та містечках.
Водночас в.о. Голови ДФС Мирослав Продан зауважив, що всі пропозиції щодо скасування податків чи зборів мають базуватися на ґрунтовному аналізі ситуації як з точки зору переваг для бізнесу, так і компенсаторів для бюджету.
«Потрібно чітко зрозуміти, якими компенсаторними механізмами ми будемо перекривати відміну цього збору, за рахунок яких заходів будемо компенсувати втрати. Тому завдання для бізнесу – підготувати аргументи щодо доцільності такого скасування, а наша – виробити модель, яка буде компенсувати ці втрати. Вирішити це питання можна лише шляхом обговорення зі всіма зацікавленими сторонами та вироблення оптимального для всіх рішення», – підкреслив Мирослав Продан.
Він доручив фахівцям фіскальної служби ініціювати зустрічі представників Міністерства фінансів України та представників бізнесу для пошуку всіх можливих шляхів вирішення цієї проблематики.
Ще одним питанням, яке потребує законодавчого врегулювання, представники мобільних операторів назвали діючу норму Податкового кодексу України (ст. 185), яка, на їх думку, є дискримінаційною, оскільки містить різні підходи до формування кредиту з ПДВ щодо товарів та послуг при експортних операціях. За їх підрахунками, компаніями, які надають послуги (за виключенням послуг з перевезення) втрачають до 15-20% ПДВ-кредиту. Більш того, для інвесторів ринок України наразі не є вигідним ринком для розширення комунікаційних послуг (наприклад, впровадження телекомунікаційного зв’язку формату 4G), але потенційно привабливим.
Крім того, учасники зустрічі наголосили на тому, що значні втрати, яких зазнають компанії через цю норму, в підсумку відображаються на кінцевій ціні послуг, яку отримують споживачі, зокрема, значну вартість трафіку та роумінгу.
Враховуючи вищезазначене, на думку бізнесу, було б доцільно переглянути цю норму, створивши рівні умови для всіх експортерів як товарів, так і послуг. Це сприятиме залученню на український ринок іноземних інвестицій та відповідно зниженню вартості мобільних послуг для користувачів.
Із зазначеного питання представники бізнесу готові надати свої пропозиції, щоб в подальшому обговорити їх з фахівцями як фіскальної служби, так і Міністерства фінансів України.
«Розвиток як ІТ-технологій, так і телекомунікацій – це вимога сьогодення, тому ДФС зі свого боку готова докласти максимум зусиль для розвитку цієї галузі економіки. Ми розуміємо потреби бізнесу, а тому готові відстоювати їх інтереси, які будуть збалансовані з потребами держави», – підкреслив Мирослав Продан.
За його словами, саме для напрацювання спільних позицій в окремих питаннях різних сфер економіки і проводяться в ДФС такі секторальні зустрічі.
Також під час зустрічі порушувалося й питання щодо адміністрування екологічного податку та плати за землю. Ці платежі сплачуються до місцевих бюджетів, тому оператори, враховуючи наявність телекомунікаційної техніки практично в кожному регіоні, мають подавати значну кількість декларацій.
Мирослав Продан доручив фахівцям служби провести аналіз економічної доцільності переліку податків, на адміністрування яких витрачається більше, ніж бюджет отримує у вигляді безпосередніх надходжень від них, та надати пропозиції щодо можливих шляхів врегулювання ситуації.
Жваву дискусію викликало й питання скасування оподаткування ПДВ доходів, отриманих від реалізації скретч-карток на поповнення мобільного телефону. Представники бізнесу запропонували, щоб податкове зобов’язання з ПДВ виникало при активації скретч-картки. Це б сприяло уникненню проведення дилерами махінацій та формування фіктивного податкового кредиту.
На завершення зустрічі представники бізнесу відзначили позитивні зміни в взаємовідносинах з фіскальною службою, готовність до діалогу та націленість на покращення інвестиційного клімату, завдяки чому вдається вирішувати багато проблем, які накопичувалися роками.
«Ми бачимо конструктивну роботу з боку керівництва ДФС. Ми постійно підтримуємо зв’язок. Я вважаю, що бізнес та ДФС на сьогодні є однодумцями і спільно працюють над тим, щоб зробити процеси більш прозорими, отримати додаткові кошти в бюджет та стимулювати економіку», – повідомив директор з регуляторного забезпечення ПрАТ «Київстар» Олександр Когут.
Довідково:
Представниками галузі телекомунікаційного зв’язку сплачено 7,4 млрд.грн. податків. Представниками ІТ-галузі сплачено 3,2 млрд.грн.
Сергій Білан: В ході операції «Рубіж-2017» затримано товарів, які намагалися незаконно перемістити через кордон, на суму більше, ніж 2 млрд. грн.
В ході операції «Рубіж-2017» співробітниками податкової міліції за десять місяців поточного року було затримано та вилучено товарів, які намагалися незаконно переправити через Державний кордон України, на загальну суму понад 2 млрд. грн., що на 702 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це повідомив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.
«У роботі податкової міліції виділено 4 магістральні напрями - фінансова сфера, акцизна сфера, зона проведення АТО, де несуть службу фіскальні наряди, та протидія незаконному переміщенню товарів через митний кордон, - розповів Перший заступник Голови ДФС. - Щодо останнього напряму, то за моїм дорученням вже третій рік проходить операція «Рубіж», яка орієнтована на кілька завдань. Перше - запобігання незаконному переміщенню товарів через митний кордон України. Друге - упередження збитків державного бюджету через потрапляння незаконних контрафактних товарів на територію України».
За його словами, у ході розслідування кримінальних проваджень вилучено товарів на суму понад 2 млрд. грн., із яких на товари на суму більше 1,4 млрд. грн. накладено арешт, - зазначив Сергій Білан.
"До бюджету відшкодовано 337 млн. грн., що майже в півтора рази більше, ніж за аналогічний період минулого року, - підкреслив Сергій Білан. Окрім того, в результаті проведених заходів, від підвищення митної вартості задекларованих товарів додатково сплачено митних платежів на суму понад 220 млн. грн.».
Як відмітив Сергій Білан, загальний економічний ефект від проведення операції "Рубіж-2017" на сьогоднішній день становить понад 2,5 млрд. грн.

Наталія Калєніченко: ДФС за 1 секунду обробляє до 100 електронних документів
У середньому за добу ДФС приймається та обробляється в електронному вигляді більше 1 млн. електронних документів, за 1 секунду обробляється близько 50-100 документів. Найбільше навантаження - в дні граничних термінів подання звітності. Про це повідомила директор Департаменту обслуговування платників ДФС Наталія Калєніченко.
За її словами, ДФС постійно працює над удосконаленням електронних сервісів та послуг для платників податків. Одним з першочергових пріоритетів для служби є розвиток Електронного кабінету платника.
Так, станом на 26 жовтня сервісами відкритої та приватної частини Електронного кабінету скористалися понад 9,3 млн. осіб. При цьому у Кабінеті зафіксовано біля 20 тис. одночасних сесій користувачів (в дні граничних термінів подання звітності та/або реєстрації податкових накладних).
Постійними користувачами приватної частини Електронного кабінету платника є 220 тис. юридичних осіб та понад 350 тис. фізичних осіб-підприємців. Кількість громадян, які користуються приватною частиною, постійно зростає та складає близько150 тисяч осіб.
На сьогодні через Електронний кабінет подано більше 3 млн. різного типу документів, не враховуючи податкові та акцизні накладні.
«У першу чергу в Кабінеті реалізуються ті сервіси та послуги, які є найбільш запитуваними зі сторони бізнесу. Платники мають доступ до податкової інформації в режимі реального часу, що не потребує формування додаткових запитів та отримання витягів, і дає можливість перегляду як всієї податкової інформації, так і документів, які подавались в паперовому вигляді та електронному вигляді через Кабінет та/або інші програмні засоби», – зазначила Наталія Калєніченко.
За її словами, лише за вересень-жовтень цього року в Електронному кабінеті платника забезпечено реалізацію сервісів щодо доступу платників до Єдиного реєстру податкових накладних та подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств в режимі реального часу.
«Платникам забезпечено в он-лайн режимі доступ до сервісів систем електронного адміністрування податку на додану вартість та реалізації пального, Єдиного реєстру податкових накладних, де платник може отримати актуальну інформацію щодо складених та надісланих на реєстрацію таким платником чи його контрагентом податкових накладних та розрахунків коригування, дізнатися про статус податкових накладних/розрахунків коригування (зареєстровані, реєстрацію яких зупинено, щодо яких прийнято Комісією ДФС рішення про реєстрацію чи відмову в такій реєстрації тощо)», – розповіла Наталія Калєніченко.
Загалом, на сьогодні в Електронному кабінеті платника забезпечено реалізацію повного спектру сервісів для фізичних осіб-підприємців та громадян, і майже на 100% реалізовано сервіси для юридичних осіб – платників податку на додану вартість та платників спрощеної системи оподаткування.

Право на інформацію
Статтею 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації»визначено, що запит на інформацію це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запити на вибір запитувача можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі, зокрема електронною поштою.
Відповідно до цієї норми у ДФС для подання запитів на отримання публічної інформації в електронному вигляді визначена електронна скринька publicinfo@sfs.gov.ua .
У разі, якщо запит на отримання публічної інформації стосується інформації, розпорядником якої є територіальний орган ДФС, такий запит направляється на електронну адресу відповідного територіального органу ДФС:


п.п
Назва ГУ ДФС в областях, м. Києві таОфісу великих платників податків ДФС
Електронна адреса


Назва митниці ДФС

Електронна адреса
1. ГУ ДФС у Дніпропетровській області dn.public436@sfs.gov.ua Дніпропетровська митниця ДФС dp.publik@customs.sfs.gov.ua
На вказані електронні адреси не надсилаються пропозиції, заяви, скарги громадян, юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, самозайнятих осіб, а також надання консультації з питань практичного використання окремих норм податкового та митного законодавства, роз’яснення щодо прав та обов’язків платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Пропозиції, заяви, скарги розглядаються органами ДФС відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».
Триває тестування посадових осіб Державної фіскальної служби України за результатами вивчення Правил етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС
17 жовтня 2017 року розпочалося тестування посадових осіб Державної фіскальної служби України та її територіальних органів за результатами вивчення Правил етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС, затверджених наказом ДФС від 01.12.2016 № 979 зі змінами, яке триватиме до кінця листопада поточного року.
Підсумкове тестування завершує комплекс заходів, проведених у рамках співпраці між Державною фіскальною службою України та Офісом технічної допомоги Казначейства США з питань надання технічної допомоги у сфері боротьби з корупцією, з урахуванням Плану заходів на друге півріччя 2017 року із реалізації Антикорупційної програми Державної фіскальної служби України.
Зокрема, 14 та 15 вересня 2017 року відбулися тренінги для керівників робочих груп територіальних органів ДФС, створених відповідно до розпорядження ДФС від 10.08.2017 № 115-р «Про проведення навчального курсу» (зі змінами), які у подальшому залучались до організації безпосередньо у територіальних органах навчальних заходів з вивчення основних положень Правил етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС.
Також, посадові особи центрального апарату ДФС та її територіальних органів 7 - 8 серпня поточного року взяли участь у семінарі на тему «Етика державних службовців для Державної фіскальної служби України у сфері митної справи», який проведено у Києві за сприяння Програми розвитку комерційного права Міністерства торгівлі США (CLDP) та Посольства США у Києві, спільно з Консультативною місією Європейського союзу (EUAM), Місією Європейського союзу з прикордонної допомоги Молдови та України (EUBAM).
Проведення зазначених заходів спрямовано на профілактику та попередження корупційних проявів і правопорушень серед працівників ДФС, формування неухильного дотримання ними етичних норм у професійній діяльності й у позаробочий час і, за словами Тетяни Пажитнової, директора Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом, надало можливість кожній посадовій особі органів ДФС зосередитись на нормах професійної етики та перевірити свої знання у цій сфері.

Податкові аспекти діяльності неприбуткових
установ і організацій у ІІ півріччі 2017 року

Днями у інформаційному агентстві «МОСТ-Днепр» відбулась прес-конференція на тему: «Податкові аспекти діяльності неприбуткових установ і організацій у ІІ півріччі 2017 року». У заході прийняв участь заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податку на прибуток управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Віталій Мироненко.
За словами фахівця, на Дніпропетровщині існує більше 12,5 тисяч неприбуткових установ та організацій. Крім того, на території області зареєстровано більше 200 релігійних громад.
«За поточний рік більше чотирьох тисяч громадських організацій не пройшли перевірку і втратили свій статус. Це сталося через неприведену до ладу документацію. Однак вони мають можливість повернути свої позиції, виправивши всі недоліки», - пояснив Віталій Мироненко.
Обов’язковою умовою для всіх неприбуткових організацій – подання щорічного звіту. Згідно з минулорічними змінами до законодавства, окрім податкової, необхідно зазначити й фінансову звітність.
Для всіх неприбуткових установ існують однакові вимоги: отримані кошти мають використовуватись на виконання статутних завдань та функціонування організації. У випадку припинення діяльності такої організації – кошти передають іншій установі або державі, тобто зараховуються до бюджету України.
«Протягом року у Дніпрі та області надали більше 70 консультацій, пов'язаних з діяльністю неприбуткових організацій, також проводяться безкоштовні семінари, - додав Віталій Мироненко.
Нагадаємо, що за 2016 рік до Дніпропетровській області подано 12 тисяч звітів неприбуткових організацій. При сумарному доході у розмірі 44 млрд. грн. витрати таких організацій сягають 43 млрд. грн.

«Єдине вікно подання електронної звітності»: внесено зміни!

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що на офіційному веб-порталі ДФС України оприлюднено доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.25.24.0 (станом на 30.10.2017).
Цей комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 23.08.2016 по 30.10.2017 включно (містить доповнення. починаючи з версії 1.25.0.0).
При цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.
Перелік змін та доповнень (версія 1.25.24.0) (станом на 30.10.2017)

Нові версії документів:
◄ згідно із Законом України від 16.07.2015 №643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» проведено зміну версії для створення комфортних умов для платників податків:
- F/J 1301903 – Запит щодо отримання інформації в розрізі операцій з Системи електронного адміністрування ПДВ;
- F/J 1401903 – Витяг в розрізі операцій з Системи електронного адміністрування ПДВ;
◄згідно із наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 №651 «Про затвердження Порядку надання інформації з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного страхування»:
- J/F 1303801 – Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників (форма №1-ЗРС);
- J/F 1403801 – Довідка з реєстру страхувальників (форма №1-ДРС);
- J1438101 – Витяг з реєстру страхувальників (щодо юридичної особи або відокремленого підрозділу) (форма №1-ВРС);
- F1438201 – Витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) (форма №2-ВРС);
- F1438301 – Витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування) (форма №3-ВРС).
Електронні документи розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Підходи щодо класифікації товару «двосторонні балки (бруси)»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що у зв’язку з виникненням складного питання класифікації згідно з УКТ ЗЕД товару «двосторонні балки (бруси)», який можливо класифікувати у наступних товарних позиціях 4403 або 4407 УКТ ЗЕД, Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) направлено запит до Всесвітньої митної організації (далі – ВМО) щодо надання роз’яснень з питання класифікації товару відповідно до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, яка є міжнародною основою УКТ ЗЕД.
Відповідь від ВМО до ДФС надійшла листом №17NL0250-JN від 20.09.2017 з викладеними підходами класифікації товару «двосторонні балки (бруси)».
Роз’яснення з даного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/314200.html

Коефіцієнт рентабельності гірничого
підприємства за обліковую ставкою НБУ

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у листі від 31.10.2017 №29463/7/99-99-12-03-04-17 «Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства за обліковою ставкою Національного банку України» повідомила наступне.
Розрахункова вартість товарної продукції гірничого підприємства визначається як сума витрат, обчислених згідно із підпунктами 252.11 – 252.15 ст.252 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), та прибутку як алгебраїчного добутку вказаних витрат та коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, обчисленого у матеріалах геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр (п.252.16 ст.252 Кодексу).
У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі – облікова ставка).
У ІІІ кварталі 2017 року діяла одна облікова ставка – 12,5 відс., затверджена рішеннями Правління Національного банку України (далі – НБУ) від 25.05.2017 №318-рш, від 06.07.2017 №418-рш, від 03.08.2017 №493-рш та від 14.09.2017 №593-рш відповідно.
З метою уникнення різнотлумачень ДФС, базуючись на принципі рівномірності, обчислила розмір середньозваженої облікової ставки НБУ для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин. Тривалість дії облікової ставки: 12,5 відс. – 92 дня (01.072017 – 30.09.2017).
Отже, для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати середньозважена облікова ставка за ІІІ квартал 2017 року відповідає 12,5 відсоткам.
Таким чином, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за ІІІ квартал 2017 року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 37,5 відс. – трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки НБУ.

До уваги платників! Залишилось менше двох місяців,
щоб отримати податкову знижку за 2016 рік!

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Зокрема, відповідно до ст.166 ПКУ податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин під біопаливо, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо.
Для отримання податкової знижки за результатами 2016 року фізичній особі необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 зі змінами за місцем своєї реєстрації до 31 грудня 2017 року.
Звертаємо увагу, що у разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

Коли є обов’язковою реєстрація постійного
представництва нерезидента платником ПДВ?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що згідно із п.п.2 п.180.1 ст.180 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платником ПДВ є будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник ПДВ.
Підпунктом «г» п.п.14.1.139 п.14.1 ст.14 ПКУ визначено, що особою для цілей розділу V ПКУ є, зокрема, постійне представництво (нерезидента).
Відповідно до п.п.14.1.193 п.14.1 ст.14 ПКУ постійне представництво – постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.
Статтями 181 та 182 ПКУ визначено умови для реєстрації особи як платника ПДВ, відповідно до яких реєстрація особи як платника ПДВ може здійснюватись як в обов’язковому порядку, так і за добровільним рішенням особи.
Слід зазначити, що будь-яких виключень та/або особливостей щодо реєстрації представництва як платника ПДВ чинним законодавством не передбачено.
Відповідно до п.181.1 ст.181 ПКУ під обов’язкову реєстрацію як платника податку на додану вартість підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).
Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та/або послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 (підпункти «а» та «б» п.185.1 ст.185 ПКУ).
Згідно із розділом V та розділом XX ПКУ до оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, нульовою ставкою та ставкою 7 відсотків ПДВ, звільнені та тимчасово звільнені від оподаткування ПДВ.
Отже, постійне представництво нерезидента підлягає обов’язковій реєстрації платником ПДВ у разі, якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, у т.ч. з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такому представництву протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. гривень (без урахування ПДВ).

Пільги зі сплати земельного податку для учасників АТО

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.284.1 ст.284 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема, органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідних територіях.
Сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (п.п.12.3.7 п.12.3 ст.12 ПКУ).
Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб передбачені ст.281 ПКУ. Так, відповідно до п.п.281.1.4 п.281.1 ст.281 ПКУ від сплати податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (далі – Закон №3551), зокрема особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення (п. 19 ст. 6 Закону №3551).
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначеної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара (п.281.2 ст.281 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, якщо фізична особа захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брала безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, то така фізична особа підпадає під дію п.п.281.1.4 п.281.1 ст.281 ПКУ і така фізична особа звільняється від сплати земельного податку, з урахуванням п.281.2 ст.281 ПКУ.

Збільшено граничні суми витрат при
закордонному відрядженні державних службовців

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Кабінет Міністрів України постановою від 25.10.2017 №806 (далі – Постанова №806) вніс зміни до власної постанови від 02.02.2011 №98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, які направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів».
Так, внесеними змінами уточнюється, що термін відрядження держслужбовця протягом одного календарного року не може перевищувати 60 календарних днів, крім випадків, визначених законодавством.
Крім того, внесеними змінами збільшено граничні суми витрат на найм житлового приміщення за добу у разі відрядження до іноземних держав (зокрема, до Ізраїлю, Люксембургу та Швейцарії).
Постанову №806 розміщено на сайті єдиного веб-порталу органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням
http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=250378294

Тимчасова втрата працездатності, пов’язана з нещасним випадком на виробництві: чи нараховується ЄСВ на суму допомоги

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п.2 ст.15 Закону України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами і доповненнями (далі – Закон №1105) роботодавець зобов’язаний, зокрема надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із Законом №1105.
Відповідно до абзацу сьомого п.1 частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) є роботодавці (страхувальники) – підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, військові частини та органи, які виплачують, зокрема допомогу по тимчасовій непрацездатності особам, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності.
Нормами частини п’ятої ст.8 Закону №2464 визначено, що ЄСВ для всіх платників ЄСВ (крім пільгових категорій) встановлюється у розмірі 22 відсотка до визначеної ст.7 Закону №2464 бази нарахування ЄСВ.
Базою нарахування ЄСВ для платників, зазначених в абзаці сьомому п.1 частини першої ст.4 Закону №2464, є, зокрема сума оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності (абзац другий п.1 частини першої ст.7 Закону №2464).
Отже, сума допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, пов’язаною з нещасним випадком на виробництві, є базою нарахування ЄСВ.

Послуги у сфері культури: оподаткування ПДВ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на те, що п.п.«б» п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) визначено: об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ.
Місцем постачання послуг є місце фактичного надання послуг у сфері культури, мистецтва, освіти, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах та послуги, що надаються для влаштування платних виставок, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів (п/п.186.2.3 п.186.2 ст.186 ПКУ).
Отже, у разі, якщо постачання послуг у сфері культури, у тому числі мистецтва, освіти, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах та послуги, що надаються для влаштування платних виставок, організації, облаштування та обслуговування експозиційних стендів, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів здійснюється на митній території України, то такі послуги підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах за основною ставкою. У разі постачання вищевказаних послуг за межами митної території України – такі послуги не підпадають під об’єкт оподаткування ПДВ.

Результати роботи в напрямку легалізації заробітної плати

Днями в ІА «МОСТ-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Результати роботи в напрямку легалізації заробітної плати».
У заході взяла участь фахівець управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Лариса Воробйова.
Вона повідомила: «З початку 2017 року по Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області до бюджету надійшло 9,6 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 2,7 млрд. грн. більше аналогічного періоду минулого року (6,9 млрд. грн.); військового збору – 613, 3 млн. грн., що на 11,7 млн. грн. більше попереднього року, зростання – 2%. Позитивні результати досягнуті за рахунок залучення органами ДФС додаткових джерел до оподаткування – збільшення чисельності платників податків, підвищення рівня оплати праці, легалізації робочих місць, проведення роз’яснювальної роботи серед платників податків, контрольно-перевірочних та інших заходів тощо.
Крім того, додаткові надходження до бюджету склали 8 млн. грн. податку на доходи з фізичних осіб 1 млн. грн. військового збору, 9,5 млн. грн. єдиного соціального внеску.
З початку року перевірено 140 юридичних і фізичних осіб. За результатами контрольно-перевірочних заходів до бюджету надійшло податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску близько 2,7 млн. грн.», – зазначила Лариса Воробйова.

Оновлено порядок відкриття та ведення рахунків
клієнтів банків і здійснення безготівкових розрахунків

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 31 жовтня 2017 року набрала чинності постанова Національного банку України від 25.10.2017 №106 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (далі – Постанова НБУ №106).
Постановою НБУ №106 внесено зміни до:
- Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Національного банку України від 12.11.2003 №492;
- Положення про порядок здійснення банками України вкладних (депозитних) операцій з юридичними і фізичними особами, затвердженого постановою Національного банку України від 03.12.2003 №516;
- Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України від 21.01.2004 №22.
ПостановоюНБУ №106, зокрема, врегульовано такі питання:
скасовано обов’язок щодо використання суб’єктом господарювання печаток на документах (у тому числі на розрахункових документах);
дозволено укладення договорів про відкриття банківського рахунку та банківського вкладу в електронній формі, зокрема, шляхом приєднання клієнта до публічної пропозиції укладення договору;
визначено порядок відкриття фізичними особами – підприємцями поточних рахунків фізичним особам для здійснення деяких видів виплат заробітної плати та прирівняних до неї платежів;
удосконалено режим функціонування поточних рахунків клієнтів, зокрема, в частині виплат, пов’язаних з відрядженням.
Постанову НБУ №106 опубліковано 30.10.2017 на сайті офіційного Інтернет-представництва Національного банку України у рубриці «Офіційне опублікування нормативно-правових актів» за посиланням:
https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=8804895

Дохід у вигляді інвестиційного прибутку, отриманий фізичною особою від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, ПДФО не оподатковується

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до ст.10 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV «Про цінні папери та фондовий ринок» облігації внутрішніх державних позик України – це державні цінні папери, що розміщуються виключно на внутрішньому фондовому ринку і підтверджують зобов’язання України щодо відшкодування пред’явникам цих облігацій їх номінальної вартості з виплатою доходу відповідно до умов розміщення облігацій.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 №80 «Про випуски облігацій внутрішніх державних позик» встановлено, що Міністерство фінансів України виступає емітентом державних облігацій.
Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), відповідно до п.162.1 ст.162 якого платником податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Статтею 165 ПКУ визначено виключний перелік доходів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.
Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», який набрав чинності 01.01.2017 внесено зміни, зокрема, до п.п.165.1.52 п.165.1 ст.165 ПКУ.
Так, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, зокрема інвестиційний прибуток від операцій з державними цінними паперами, емітованими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з урахуванням курсових різниць (п.п.165.1.52 п.165.1 ст.165 ПКУ).
Отже, з 01.01.2017 дохід, отриманий фізичною особою – резидентом у вигляді інвестиційного прибутку від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, емітованих Міністерством фінансів України, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

Включення житлово-будівельного кооперативу до
Реєстру неприбуткових установ та організацій

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що правові, організаційні, економічні та соціальні основи функціонування кооперації в Україні визначаються Законом України від 10.07.2003 №1087-IV «Про кооперацію» зі змінами та доповненнями.
Згідно з Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 №76, житлово-будівельним кооперативом (далі – ЖБК) вважається юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об’єдналися на основі об’єднання їх майнових пайових внесків для участі в будівництві або реконструкції житлового будинку (будинків) і наступної його (їх) експлуатації.
Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів (далі – об’єкти) визначає Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» (далі – Порядок).
Відповідно до п.11 Порядку датою прийняття в експлуатацію об’єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката.
Відповідно до п/п.14.1.121 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації – неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткові організації), які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п.133.4 ст.133 ПКУ.
Вимоги, яким одночасно зобов’язана відповідати неприбуткова організацієя встановлено п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Згідно із п.п.133.4.6 п.133.4 ст.133 ПКУ до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені ЖБК (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства).
Отже, ЖБК має право на отримання статусу неприбутковості після закінчення будівництва (або придбання) і здачі об’єкта в експлуатацію у разі його подальшого обслуговування та управління таким ЖБК. При цьому такий ЖБК позбавляється права в статусі неприбуткової організації здійснювати будівництво інших об’єктів.
Слід зауважити, що ЖБК додатково подають до контролюючого органу документи, які підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку, і подальшого його обслуговування та управління ним прилеглої до нього території.

УВАГА! МИСТЕЦЬКИЙ КОНКУРС «ПОДАТКОВА АБЕТКА»

Університетом Державної фіскальної служби України ініційовано проведення Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього».
Метою проведення Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього» є популяризація податкової та митної грамотності, сприяння розвитку у дітей вміння висловлювати свою точку зору засобами художньої творчості.
Однією з незалежних складових Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього» є мистецький конкурс «Податкова абетка», що буде проходити серед учнів 1-9 класів у жовтні – листопаді 2017 року.
Виставка робіт переможців та учасників мистецького конкурсу «Податкова абетка» відбуватиметься в університеті ДФС України під час проведення Днів відкритих дверей (18 листопада 2017 року). Роботи переможців прикрасять книжку для дітей дошкільних навчальних закладів та загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів (початкова ланка) «Абетка Університету».
Конкурсні роботи приймаються у форматах А2, А3, А4, а також сюжетні композиції, виконані за допомогою: аплікації, колажу, вишивки, батику, бісероплетіння, випалювання, художньої різьби, чекання, ліплення тощо.
Державна фіскальна служба України, університет ДФС України запрошує учнів 1-9 класів з усіх регіонів України до участі в мистецькому конкурсі «Податкова абетка» в рамках Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього».
Умови конкурсу на сайті університету ДФС України: www.nusta.edu.ua .
Контакти:
вул. Університетська, 31, м.Ірпінь, Київська область, 08201,
тел. (04597) 56-595, 54-173,
E-mail: vdp207@ukr.net

Заповнюємо правильно поле «Призначення платежу»

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що для того, щоб суми нарахованих та сплачених платниками податків, зборів, інших платежів до бюджетів та єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) відображалися саме по конкретному платнику, необхідно чітко дотримуватись вимог наказу Мінфіну від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» (далі – Порядок №666). Порядком №666 надано рекомендації як правильно заповнювати поле платіжного документа «Призначення платежу».
Так, при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, ЄСВ, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
поле № 1:
друкується службовий код (знак) «*» (ознака платежу);
поле № 2:
друкується розділовий знак «;»;
друкується код виду сплати (формат ссс – тризначне число);
поле № 3:
друкується розділовий знак «;»;
друкується один з нижченаведених реквізитів:
1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);
поле № 4:
друкується розділовий знак «;»;
друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля «Призначення платежу» електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу «;» не допускається.
У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов'язково вказується код класифікації доходів бюджету.
При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.

Електронна звітність: оновлено
телефонний номер для отримання консультацій

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС у розділі «Новини» за посиланням https://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Консультації з питань отримання послуг електронного цифрового підпису та використання особистих ключів електронного цифрового підпису можна отримати за номером телефона 0 800 501 007 (напрямок 2).
Блокування та скасування посилених сертифікатів відкритих ключів у телефонному режимі здійснюється за номером телефона (044) 284-00-10.

Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс»

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону 0-800-501-007 (напрямок «4») громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про факти вимагання неправомірної вигоди або інші корупційні та неправомірні дії з боку працівників ДФС України при митному оформленні або в процесі податкового контролю.
Інформація приймається цілодобово.

Дотримання професійної етики – один з найважливіших принципів роботи органів ДФС

Кам’янська ОДПІ інформує, що під час виконання своїх службових повноважень працівники органів ДФС зобов’язані неухильно додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки: бути ввічливими у стосунках з громадянами та суб’єктами господарювання, будувати свої відносини з ними на основі довіри, поваги, об’єктивності, справедливості, терпимості, законності. Сервіс ДФС України «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників органів ДФС. Жодне повідомлення не залишиться без уваги, адже плідна робота сервісу «Пульс» – це шлях до успішної співпраці громадян та бізнесу з органами ДФС.
Кам’янська ОДПІ нагадує, що з 20 липня поточного року змінено номер телефону для прийняття інформації на сервіс «Пульс». Залишити інформацію щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників органів ДФС та інших питань можна зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером 0800-501-007 та обравши відповідний напрямок у меню інтерактивного голосового автовідповідача (4 – для залишення інформації на сервіс «Пульс»).
Легалізація заробітної плати - забезпечення майбутнього

Заробітна плата - одна з головних економічних категорій, яка поєднує інтереси працівників, підприємців та держави і безпосередньо впливає на рівень життя населення. Тож приховування громадянами своїх реальних доходів, виплата працедавцями заробітної плати в «конвертах» негативно впливає на наповнення бюджету.
Питання виплати офіційної, прозорої зарплати сьогодні дуже актуальне. Адже більшість працівників іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати офіційну (часто мінімальну) та неофіційну (значно вище мінімальної) зарплатню. Трапляється, що вони навіть не знають про те, що їхня «прозора» зарплата значно відрізняється від тої, яка записана у відомості. Ця різниця з’ясовується згодом, коли працівнику потрібна довідка про доходи, наприклад, для отримання кредиту чи для пред’явлення у Пенсійний фонд при оформленні пенсії.
Виплата заробітної плати в «конвертах» призводить до втрати можливості користування державними гарантіями відповідно до чинного законодавства України. Приховування реального доходу впливає на недостовірність наданої інформації при зверненні за соціальними пільгами, призводить до втрати трудового стажу при розрахунку розміру пенсії.
Відсутність внесків до фондів соціального страхування унеможливлює соціальний захист працівників, такі особи втрачають право на отримання гарантованої державою відпустки, своєчасно та не нижче мінімальних гарантій в оплаті праці заробітної плати, на здорові, безпечні умови праці.
Проте, значна частина громадян не знає чинного законодавства про працю. Працівники досі вважають, що, як і раніше, відмітка в трудовій книжці дасть їм можливість одержувати пенсію в повному обсязі, але це не так. Принагідно, звертаємось до керівників, які надають перевагу виплаті зарплати в так званих «конвертах» із закликом проявити свою громадянську позицію і легалізувати реальну зарплатню працівників не визначаючи їм сумного майбутнього.
Адже в результаті одержання зарплати «в «конвертах» вони позбавлені належного захисту на випадок непрацездатності та приречені на мізерну пенсію. Легалізація заробітної плати - забезпечення майбутнього.
Через аеропорт «Бориспіль» знову намагалися вивезти живих соколів
Незаконне вивезення трьох соколів за межі України знову попередили працівники Київської митниці ДФС у пункті пропуску «Бориспіль».
Як і в попередніх випадках протягом двох останніх років, протизаконно і в непристосованих умовах вивезти живих соколів намагався наш співвітчизник. Чоловік прямував до Катару і для проходження митного контролю обрав спрощену систему – «зелений коридор». Цим він автоматично засвідчив, що не має предметів, заборонених до переміщення через митний кордон України, або обмежених до переміщення.
Птахів, які знаходилися в пластиковому ящику, перекладені картоном та пакетами з льодом, було виявлено у дорожній валізі, яку громадянин здав у багаж.
На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації та документів на право переміщення живих птахів, а саме дозволу CITES, документів про набуття тварин, ветеринарного свідоцтва, чоловік не мав, до перетину митного кордону за консультацією до працівників митниці не звертався.
Складено протокол про порушення митних правил. Соколів вилучено і відправлено для відповідального догляду до одного з профільних закладів Бориспільщини – комплексу «Магнат». До речі, саме в цьому закладі перебували вилучені в минулих випадках працівниками митниці дикі птахи, яких згодом було передано до реабілітаційного центру для хижих птахів «Сапсан» Національного природного парку «Синевир».
Довідково: згідно з Конвенцією «Про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення» CITES, живі тварини обмежені до переміщення через митний кордон України.
Всього ж протягом останніх двох років це вже загалом 18 живих птахів, врятованих працівниками Київської митниці ДФС від вивезення за кордон.
10 з вилучених раніше птахів, яких було передано митниками до реабілітаційного центру для хижих птахів «Сапсан» Національного природного парку «Синевир», вже готові до вільного життя на свободі в кількох природних парках півдня України.
Працівники Львівської митниці ДФС запобігли незаконному вивезенню майже 3 кг бурштину
Бурштин намагався вивезти громадянин України, мешканець Львівщини. Він заїхав у зону митного контролю митного поста «Рава-Руська» смугою руху «зелений коридор» на автомобілі «BMW 520» з польською реєстрацією.
Під час митного контролю у працівників митниці виникла підозра щодо наявності в ньому товарів, які переміщуються з приховуванням від митного контролю. Автомобіль було скеровано у бокс поглибленого огляду транспортних засобів та товарів.
Під час огляду автомобіля спільна митно-прикордонна група в місці для зберігання запасного колеса, яке було прикрито декоративною кришкою підлоги багажного відділення, виявила білий поліетиленовий пакет з вмістом необробленого каміння коричневого кольору, органогенного утворення, неправильних форм, вагою майже 3 кг.
Таким чином громадянин вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з використанням засобів та способів, що утруднюють виявлення таких товарів.
За ознаками статті 483 Митного кодексу України складено протокол про порушення митних правил, товар вилучено, його вартість буде встановлено додатково. Справу скерують до суду.
На Львівщині службовий собака викрив порушника, який незаконно перевозив сигарети
Сьогодні, 02.11.17, у пункті пропуску «Смільниця – Кросценко» працівники митниці викрили спробу незаконного переміщення 327 пачок сигарет. Тютюнові вироби 28-річний мешканець Львівщини заховав у конструктивних порожнинах автомобіля «VOLKSWAGEN GOLF V».
Під час перетину кордону він обрав смугу спрощеного митного контролю «зелений коридор». При усному опитуванні водій автомобіля заявив про відсутність у нього будь-яких предметів, які підлягають декларуванню, оподаткуванню або які заборонені чи обмежені до вивезення з митної території України.
Однак у працівників митниці виникли підозри щодо приховування від митного контролю товарів. До проведення поглибленого митного огляду було залучено службового собаку Джанго кінологічної команди митниці.
Оглядова група з використанням технічних засобів митного контролю в ніші для запасного колеса, під задніми пасажирськими сидіннями, а також в правих та лівих задніх дверях виявила сигарети з фільтром різних торгових марок без акцизних марок України.
За цим фактом, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, складено протокол. Сигарети вилучено. Їх вартість буде встановлено додатково. Справу скерують до суду.
Закарпатські митники вилучили автомобіль «Kia» вартістю понад 356 тис грн.
Закарпатські митники упередили ввезення в Україну легкового автомобіля «Kia Ceed», 2017 року випуску, з підробленим номером кузова.
Водій автомобіля – іноземець, в’їхав на митний пост «Тиса» Закарпатської митниці ДФС, в напрямку «в’їзд в Україну», «зеленим коридором».
Як підставу для переміщення через митний кордон України транспортного засобу він надав митним органам свідоцтво про реєстрацію автомобіля та довіреність на право керування.
На підставі результатів аналізу та оцінки ризиків працівники митниці вивели транспортний засіб із загального потоку для проведення поглибленого митного огляду. Під час огляду було встановлено, що на автомобілі номерне позначення кузова не відповідає номеру, зазначеному в свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу.
Тож іноземець переміщував через митний кордон України легковий автомобіль шляхом надання митному органу як підстави для його переміщення документів, що містять неправдиві дані щодо номерного позначення кузова транспортного засобу.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Наразі безпосередній предмет порушення – транспортний засіб вартістю понад 356 тис грн. вилучено.
Сумські митники упередили незаконне ввезення 14 хутряних шуб
Чотирнадцять хутряних шуб затримано на митному посту “Хутір-Михайлівський” Сумської митниці ДФС при спробі їх незаконного переміщення через митний кордон України.
Виявлено товар інспекторами Сумської митниці ДФС під час митного огляду одного з вагонів потягу «Москва-Львів». Знаходились шуби серед жилеток зі штучного хутра, які пасажирка потягу, громадянка України, вказала у митній декларації. Інший товар, набагато дорожчий, вона не задекларувала.
Шуби наразі вилучено. Відносно громадянки складено протокол про порушення митних правил за ст. 472 Митного кодексу України. На порушницю чекає штраф у розмірі 100 відсотків від вартості виявлених товарів.
Працівники Львівської митниці ДФС виявили майже 20 кг бурштину
У пункті пропуску для автомобільного сполучення «Угринів-Долгобичув» під час митного контролю легкового транспортного засобу працівники митниці виявили факт незаконного переміщення бурштину. Каміння намагався вивезти до Республіки Польщі громадянин України, мешканець м. Рівне, смугою руху «зелений коридор».
На підставі оцінки та аналізу ризиків було прийнято рішення про поглиблений огляд транспортного засобу в спеціально обладнаному боксі. Там, у декоративних подушках та за обшивкою салону автомобіля працівники митниці знайшли необроблене каміння жовто-коричневого кольору, округлої неправильної форми вагою 19,5 кг.
Так, громадянин України вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України. За цим фактом складено протокол про порушення митних правил. Бурштин вилучено. Справу скерують до суду, який і визначить покарання.
Сектор організації роботи
Кам’янської ОДПІ
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор