www.tsarich-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 25 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Царичанський район >> Новини
Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
Версія для друку Написати листа
Публічне акціонерне товариство «Укргазвидобування», код ЄДРПОУ 30019775

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку впливу на довкілля

1. Інформація про суб’єкта господарювання
Юридична адреса: 04053, Київ-53, вул. Кудрявська, буд. 26/28; тел.: (044) 461-25-49; факс: (044) 461-29-72

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи
Планована діяльність, її характеристика
Продовження видобування вуглеводнів (газ природний, супутні компоненти, гелій - корисні копалини загальнодержавного значення) Михайлівського родовища згідно спеціального дозволу від 25.03.1999 №1804. Метод розробки родовища - на виснаження, режим - газовий. Кінцева продукція - підготовлений до споживання газ природний. Роботи на ділянці надр буде здійснювати структурний підрозділ - філія ГПУ "Полтавагазвидобування" ПАТ «Укргазвидобування».
Технічні альтернативи не розглядаються (об’єкт існуючий, запаси корисних копалин по Михайлівському родовищу рахуються на Державному балансі корисних копалин України; наявні документи дозвільного характеру).

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи
В адміністративному відношенні родовище відноситься до Царичанського району Дніпропетровської області, знаходиться на відстані 87 км в північно- західному напрямку від м. Дніпропетровськ. Найбільшими населеними пунктами, що розташовані на площі родовища і безпосередній близькості від ньго є сс. Михайлівка, Ігнатівка, Маячка, Ливенське, Гупалівка, Рівщина, Нехвороща. Територіальні альтернативи не розглядаються (об’єкт існуючий, площа ділянки надр 8,1 км2:; родовище знаходиться у промисловій розробці).

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Оптимальне освоєння запасів газу та забезпечення ресурсної бази вуглеводнів України. Позитивний аспект - створення робочих місць, забезпечення потреб населення послугами підприємства. Прийняті природоохоронні заходи забезпечують мінімальний залишковий рівень впливу господарської діяльності на умови життєдіяльності місцевого населення та його здоров’я.

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
У тектонічному відношенні родовище розташоване в південній прибортовій зоні на ділянці, що прилягає до крайового розлому. Це підняття входить до системи Михайлівсько-Голубівського валу, дещо зміщуючись до південного заходу від осьової лінії останнього.
Родовище відкрите в 1953 році. В 1956 р. початкові запаси газу затверджені ДКЗ СРСР в загальному об’ємі 1 071 млн м3 за категорією С1+С2. З урахуванням накопиченого геолого-промислового матеріалу по родовищу в цілому за роки дії спеціального дозволу вносились корективи до його розробки, та виконувались уточнення початкових запасів газу як об’ємним методом так і за зниженням пластового тиску продуктивних горизонтів.
Поклади газу (пластові, склепінні, тектонічно екрановані) приурочені до піщанистих колекторів горизонтів В-14, В-15, В-16 розділяються порушенням на два самостійні блоки, які газодинамічно не зв’язані між собою.
В промислову розробку родовище введено в 1986 р.
Михайлівське газове родовище розробляється 4 свердловинами. За час промислової експлуатації з родовища видобуто 736,8 млн. м3 газу. Родовище знаходиться на заключній стадії розробки (стадії спадаючого видобутку газу). Розробку покладу горизонту В-16 можна вважати закінченою: коефіцієнти вилучення по ньому складають в блоках І та II відповідно 79 % і 96 % від уточнених запасів газу.
Природний газ від свердловин по індивідуальних шлейфах середньою довжиною близько 850 м надходить на вузол відключаючих пристроїв. Підготовка газу проводиться на існуючій УКПГ на одній технологічній лінії, обладнаній газовими блоками за типовою схемою низькотемпературної сепарації.
Оскільки в складі продукції свердловин відсутні важкі вуглеводні, то підготовка газу полягає, в основному, в очистці його від механічних домішок та осушці від води, що випадає в результаті зміни термодинамічних умов при русі його від устя до входу в УКПГ.
На УКПГ передбачена можливість подачі газу за двома напрямками: високонапірного газу в газопровід-підключення, та низьконапірного на с. Михайлівна або на газорозподільну станцію (ГРС), а далі на смт. Царичанка.
У зв’язку з наявністю місцевого споживача та можливістю пониження робочого тиску на усті свердловин до 0.4 МПа, варіант з облаштуванням промислу малогабаритною ДКС не розглядався через його явну економічну неефективність.
На даний час газ з свердловин подається з тиском 0,3 МПа місцевому споживачу, тому видобуток по родовищу залежить від попиту споживача і значно коливається протягом року.
Утворення розкривних порід на ділянці надр відбуватися не буде. В межах земельних ділянок відведених для будівництва свердловин після його завершення будуть проведені заходи щодо їх рекультивації.

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно Законодавства України.

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, гідрологічні, екологічні, археологічні та інші вишукування виконуватимуться у необхідному обсязі, згідно чинного законодавства, з метою забезпечення раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення виконання охоронних відновлюваних, захисних та компенсаційних заходів.

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
Можливі впливи планованої діяльності на довкілля включають:
Клімат і мікроклімат: процес розробки родовища не є діяльністтю, що має значні виділення тепла, вологи, газів, що володіють парниковим ефектом і інших речовин, викиди яких можуть вплинути на клімат і мікроклімат в прилеглій місцевості.
Повітряне середовище: з урахуванням реалізації природоохоронних заходів, очікуваний вплив характеризується як екологічно допустимий. Платіж за викиди забруднюючих речовин в атмосферу, визначений в грошовому виразі, розраховується згідно ставки податку за викиди в атмосферне повітря окремих забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (п. 243.1 ст. 243 Податкового кодексу України).
Водне середовище: гідрографічна мережа родовища представлена річкою Оріль та її правою притокою р. Заплавка, східніше проходить водоканал Дніпро- Донбас. Територія являє собою хвилястий степ, що часто переривається заболоченою місцевістю, піщаними острівками і луками заплавної і надзаплавної терас р. Орелі (передбачено впровадження заходів щодо забезпечення режиму обмежень ПЗС); при штатному режимі діяльності підприємства, з урахуванням впровадження передбачених організаційно-технічних та природоохоронних заходів - вплив характеризується як екологічно допустимий.
Вшив на ґрунт та земельні ресурси: буде здійснюватись при видобувних роботах (розробка родовища не призведе до зміни водно-фізичних та інших їх властивостей грунтів). Можливим джерелом забруднення можуть стати стоки поверхневих вод, забруднення паливно-мастильними матеріалами, технічними рідинами, а також забруднення відходами. Мінімізація ризиків досягається шляхом ретельного управління діяльністю, забезпеченням безпечного поводження з небезпечними речовинами.
Природно-заповідний фонд: родовище частково знаходиться в зоні заповідного об’єкту «Приорільський природний комплекс» (передбачено дотримання вимог та обмежень відповідно Закону України "Про природно-заповідний фонд України").
Рослинний, тваринний світ:
Рослинність - прямі загрози, які могли сприяти порушенню ґрунтового та рослинного покриву мінімальні або відсутні; передбачені дії, направленні на зменшення можливих ризиків щодо порушення природного рослинного покриву.
Тваринний світ - вплив опосередкований за рахунок викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Вплив об’єкту на рослинний і тваринний світ, заповідні об'єкти характеризується як екологічно допустимий.
Навколишнє соціальне середовище (населення): носить позитивний аспект (позитивний вплив на місцеву економіку; залучення інвестицій в економіку району). Впровадження планованої діяльності є вагомим внеском у розвиток як регіональної економіки, так і економіки України в цілому.
Навколишнє техногенне середовище: планована діяльність не спричиняє порушення навколишнього техногенного середовища за умов комплексного дотримання правил експлуатації. Пам'ятки архітектури, історії і культури (як об'єкти забудови), зони рекреації, культурного ландшафту та інші елементи техногенного середовища в зоні впливу об’єкту відсутні.
Відходи: процес утворення та поводження з відходами регулюється вимогами Закону України «Про відходи» (кількісний та якісний склад відходів визначається на місцях, по мірі їх утворення у порядку до вимог діючих законодавчих норм і актів).

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”):
планована діяльність належить до першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із ст.З Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” № 2059- VIII від 23 травня 2017 року.
Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав): підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля немає.

10. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля: у відповідності із вимогами ст.6 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” № 2059-УІІІ від 23 травня 20 і 7 року.
Зокрема, планується провести дослідження із впливу на повітря, ґрунт, поверхневі та ґрунтові води, флору і фауну району, а також провести розрахунки акустичного впливу.

11. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості: оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого попереднім абзацом; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності.
Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

12. Громадське обговорення обсягу' досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту' з оцінки впливу на довкілля:
протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть унікальний реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень та пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

13. відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде - спеціальний дозвіл від 25.03.1999 №1804 на користування надрами, з метою продовження видобування вуглеводнів Михайлівського родовища, що видається Держгеонадрами України.

14. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту' з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до:
відділу оцінки впливу на довкілля Міністерства екології та природних ресурсів України
поштова адреса: 03035, м. Київ, вул. Василя Литовського, 35 тел.: +38 (044) 206-31-29, e-mail:
контактна особа: ІЛимкус Марина Олександрівна, начальник відділу оцінки впливу на довкілля Мінприроди України
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор