www.tsarich-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 29 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Царичанський район >> Новини
Про строки подачі декларації про майно та зобов'язання фінансового характеру посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад всіх рівнів
Версія для друку Написати листа
Нагадуємо Вам, що на виконання частини третьої статті 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад » та Закону України «Про запобігання корупції» депутат районної (місцевої) ради та посадові особи омс є суб’єктом декларування, тому зобов’язані щороку до 1 квітня подавати е-декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік на офіційному сайті НАЗК в рубриці ЗАДЕКЛАРУЙ. Необхідно особливу увагу приділити терміну придатності електронного цифрового підпису та у разі його закінчення оформити новий та провести відповідні дії щодо його реєстрації на платформі НАЗК для доступу в особовий кабінет для заповнення декларації.(найпростіший та найшвидший спосіб отримати ЕЦП можливо через «ПРИВАТ24» у версії на персональному комп’ютері.)

Відповідальність за порушення вимог фінансового контролю
Нормами розділу VII «Фінансовий контроль» Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) визначено, що для суб’єктів декларування (згідно ст. 1 Закону) передбачено наступні вимоги фінансового контролю:
1) обов’язок суб’єкта декларування подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Декларація) у визначених Законом випадках;
2) обов’язок суб’єкта декларування повідомляти про факти відкриття ним особисто або членом його сімї валютного рахунка в установі банку-нерезидента;
3) обов’язок суб’єкта декларування повідомляти про факти суттєвої зміни у його особистому майновому стані.

Відповідними рішеннями Національного агентства з питань запобігання корупції затверджено нормативні документи, що визначають механізми реалізації суб’єктами декларування вищевказаних вимог фінансового контролю. А саме:
- «Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю», затверджене рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.08.2016 № 3 (із змінами, що внесені рішеннями Національного агентства від 06.09.2016 № 18, від 30.09.2016 № 57, від 03.11.2016 № 106) (далі – Роз’яснення);
- «Порядок інформування Національного агентства з питань запобігання корупції про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента», затверджений рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 06.09.2016 № 20;
- «Форма повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування», затверджена рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 3.
Чинним законодавством передбачено кримінальну, адміністративну та дисциплінарну відповідальність за порушення вимог фінансового контролю.
Передбаченими складами кримінальних правопорушень (злочинів) щодо порушення вимог фінансового контролю суб’єктами декларування є наступні:
- подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у Декларації (ч.1 ст.366-1 КК України); кримінальна відповідальність за ст.366-1 КК України за подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у Декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
- умисне неподання суб’єктом декларування Декларації (ч.1 ст.366-1 КК України).
Передбаченими складами адміністративних правопорушень щодо порушення вимог фінансового контролю суб’єктами декларування є наступні:
- несвоєчасне подання без поважних причин Декларації (ч.1 ст.172-6 КУпАП);
- неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані (ч.2 ст.172-6 КУпАП);
- дії передбачені ч.1 або ч.2 ст.172-6 КУпАП вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення (ч.1 ст.172-6 КУпАП);
- подання завідомо недостовірних відомостей у Декларації (ч.4 ст.172-6 КУпАП); адміністративна відповідальність за ст.172-6 КУпАП за подання завідомо недостовірних відомостей у Декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Також, відповідно до п.67 Роз’яснення, у разі подання завідомо недостовірних відомостей у Декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму менше 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, до суб’єкта декларування може бути застосовано дисциплінарну відповідальність.

Відповідальність за порушення вимог щодо повідомлення про суттєві зміни в майновому стані
Відповідно до частини другої статті 52 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство з питань запобігання корупції.
Згідно із Законом України «Про державний бюджет на 2020 рік» прожитковий мінімум на 1 січня 2020 року для працездатних осіб становить 2102 гривень, тобто суб’єкт декларування у 2019 році повідомляє НАЗК у разі, якщо сума доходу або придбаного майна перевищує 105100 грн (2102 х 50).
Порядок інформування Національного агентства про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування визначений у Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, який був затверджений рішенням Національного агентства від 10.06.2016 № 3 (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 6 розділу II Порядку суб’єкти декларування письмово повідомляють Національне агентство про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до частини другої статті 52 Закону шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр) через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна.
Виправлені повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування до Реєстру не подаються. Тож під час заповнення їх необхідно бути максимально уважним, щоб не допустити помилок, які в подальшому виправити не можливо.
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування подаються винятково в електронній формі, його паперова копія не подається.

З 1 січня 2020 року також змінились вимоги до е-декларування, а саме:
1) Виключається обов’язок подання декларацій громадськими активістами – фізичними особами, які займаються антикорупційною діяльністю;
2) зменшено перелік випадків, у яких зобов’язані подавати декларації, для представників громадських об’єднань, наукових установ, навчальних закладів, експертів відповідної кваліфікації, інших осіб, які входять до складу конкурсних комісій, громадських рад, рад громадського контролю тощо;
3) змінено норму щодо подання виправленої декларації.
Так, встановлюється, що декларант протягом семи днів після подання декларації має право подати виправлену декларацію не більше трьох разів.
(Ці зміни вводяться в дію з 1 січня 2020 року)
Розширюється перелік відомостей, який декларант має подавати щодо себе і членів сім’ї.
Так, декларант зазначає відомості про:
-прізвище, ім’я, по батькові:
-число, місяць і рік народження;
-реєстраційний номер облікової картки платника податків;
-серію та номер паспорта громадянина України;
-унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі суб’єкта декларування та членів його сім’ї;
-зареєстроване місце їх проживання;
-місце фактичного проживання або поштову адресу, на яку суб’єкту декларування Національним агентством може бути надіслано кореспонденцію;
-місце роботи (проходження служби) або місце майбутньої роботи (проходження служби);
-займану посаду, або посаду, на яку претендує;
-категорію посади (якщо така є) суб’єкта декларування;

-належність до службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, а також належність до національних публічних діячів відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»;

-відомості, пов’язані із юридичними особами, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї, — трасти або інші подібні правові утворення, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї;

-нематеріальні активи, що належать суб’єкту декларування або членам його сім’ї, у тому числі об’єкти інтелектуальної власності, що можуть бути оцінені в грошовому еквіваленті, криптовалюти.

У пункті 7 декларації слова «отримані (нараховані) доходи» замінено словами «отримані доходи суб’єкта декларування або членів його сім’ї».

Внесено деякі уточнення до поняття «члени сім’ї». Так, до членів сім’ї додатково віднесено дітей зазначеного суб’єкта до досягнення ними повноліття — незалежно від спільного проживання із суб’єктом.

Додається ще один блок відомостей, які зазначатимуться в декларації.

Так, підлягають декларуванню банківські та інші фінансові установи, у тому числі за кордоном, в яких у суб’єкта декларування або членів його сім’ї відкриті рахунки (незалежно від типу рахунку, а також рахунки, відкриті третіми особами на ім’я суб’єкта декларування або членів його сім’ї) або зберігаються кошти, інше майно. Такі відомості включають дані про тип та номер рахунку, дані про банківську або іншу фінансову установу, осіб, які мають право розпоряджатися таким рахунком або мають доступ до індивідуального банківського сейфу, осіб, які відкрили рахунок на ім’я суб’єкта декларування або членів його сім’ї.

Додається вимога щодо декларування фінансових зобов’язань членів сім’ї декларанта.

Скасовується норма щодо обов’язковості декларування фінансових зобов’язань, розмір яких не перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року;

Додається норма про те, що дані про об’єкт декларування, який перебував у володінні або користуванні суб’єкта декларування або членів його сім’ї, зазначаються в декларації, якщо такий об’єкт перебував у володінні або користуванні станом на останній день звітного періоду або протягом не менше половини днів протягом звітного періоду.

Вводиться норма про те, що під час заповнення декларацій та подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані членами сім’ї суб’єкта декларування, які не є його подружжям або дітьми, вважаються особи, що спільно проживали із суб’єктом декларування станом на останній день звітного періоду або сукупно протягом не менше 183 днів протягом року, що передує року подання декларації.

Вносяться зміни щодо підстав подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані та звужується коло декларантів, на яких поширюється вимога щодо подання таких повідомлень, а саме:

– під суттєвими змінами у майновому стані суб’єкта декларування, крім отримання доходу, придбання майна, розумітиметься здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів;

– положення щодо подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані застосовуються до суб’єктів декларування, які є службовими особами, що займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, відповідно до статті 50 цього Закону.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор