www.tsarich-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 28 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Царичанський район >> Новини
Кам'янська ОДПІ Інформує!!!
Версія для друку Написати листа
Мирослав Продан: У жовтні надходження ЄСВ склали 15,8 млрд. гривень

У жовтні 2017 року Державною фіскальною службою України забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 15,8 млрд. грн. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
За його словами, надходження жовтня цього року на 4,6 млрд. грн. більше, ніж минулого року.
Загалом з початку року органи ДФС зібрали 145 млрд. грн. ЄСВ, що на 39,3 млрд. грн. більше, ніж за відповідний період 2016 року.
«Аналогічну суму єдиного внеску було зібрано лише за 10 місяців 2015 року, але тоді його розмір був у двічі більший, ніж сьогодні. Такі обсяги надходження ЄСВ забезпечені завдяки підвищенню рівня мінімальної заробітної плати до розміру 3 200 грн. з січня 2017 року. Зарплати почали виходити з «тіні» і втрати бюджету Пенсійного фонду від зниження ЄСВ на 50% повністю компенсовані», – наголосив Мирослав Продан.
Як зазначив очільник ДФС, такий результат є яскравим прикладом того, що зниження податків за умови їх сплати усіма без винятку дозволяє компенсувати різницю в надходженнях. Так, збільшення відрахувань з ЄСВ дозволили достроково – з 1 жовтня - підвищити пенсії.

ДФС та митні органи Литви розпочали спільне розслідування щодо законності перебування в Україні автомобілів з литовською реєстрацією
Cпівробітництво між Україною та Литвою у митній сфері розвивається у перспективному напрямі. Співпраця митних адміністрацій, зокрема, у сферах міжнародної технічної допомоги та протидії митним правопорушенням завжди динамічна та ефективна, вважає в.о. Голови ДФС Мирослав Продан. Про це він заявив під час зустрічі з Генеральним директором Митного департаменту при Міністерстві фінансів Литовської Республіки Арунасом Адоменасом 7 листопада у м. Вільнюсі.
«Ми вдячні литовській стороні за допомогу в реформуванні митних органів України та приведенні національного законодавства і практики у відповідність до європейських стандартів», - зазначив Мирослав Продан.
Серед успішних проектів співробітництва ДФС та Митного департаменту Литви Мирослав Продан назвав проект «Розвиток інституціонального потенціалу митної служби України», який був реалізований у 2015 році та започаткував інтенсивну та взаємовигідну співпрацю між Україною та Литвою у митній сфері.
Крім того, він зазначив високопрофесійну роботу литовських спеціалістів при реалізації проекту міжнародної технічної допомоги Twinning «Підтримка Державної фіскальної служби у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами», який буде завершений у грудні поточного року. У його рамках Митна служба Литви надає ДФС допомогу у реформуванні української митниці та виведення її на європейський рівень.
Також литовські колеги є відповідальними за виконання спільних заходів за напрямом Twinning «Розвиток системи боротьби з корупцією», за результатами якого Митним департаментом Литви було підготовлено Білу книгу. Вона містить огляд сучасного антикорупційного стану ДФС у митній сфері, проблеми, наявні по напрямку боротьби з корупцією та рекомендації.
«У вересні цього року у Києві ми успішно презентували продукт нашої спільної роботи в антикорупційному напрямі «Білу книгу прозорості в Державній фіскальній службі». Я підписав розпорядження, відповідно до якого «Біла книга» була доведена до безумовного виконання всіх співробітників Державної фіскальної служби України», - підкреслив Мирослав Продан.
Перспективним напрямком подальшого співробітництва в.о. Голови ДФС визначив участь України в єдиному режимі транзиту та приєднання до спільної системи NCTS. Це є першочерговим питанням переходу країни до європейських митних правил. Запровадження NCTS матиме низку переваг: буде відсутня необхідність декларування експортних товарів на кордоні з ЕС, з’явиться можливість обміну інформацією про товари, переміщені через загальний кордон України та країн-членів ЕС, а митні процедури стануть простіше, що збільшить товарообіг.
Тому ще одна з домовленостей з Литвою – можливість закупівлі програмного продукту, допомога литовських колег з встановлення програми та навчання працівників ДФС, а також подальше вдосконалення митного законодавства і приведення його до європейських норм.
Крім того, українські митники зацікавлені у вивченні досвіду країн ЄС та закупівлі програмного забезпечення з оцінки результативності та ефективності профілів ризиків у автоматичному режимі. Також корисним буде досвід Литви і щодо використання програмного забезпечення по верифікації документів про походження товарів та застосування фінансових гарантій при доставці та випуску у вільний обіг товарів.
Українські та литовські митники домовилися удосконалити співробітництво та обмін досвідом у сфері попередження митних правопорушень, боротьби з контрабандою, протидії незаконному обігу підакцизних товарів. Попередні домовленості, досягнуті між керівництвом ДФС та Митного департаменту Литви під час конференції Twinning 19-20 вересня у Києві, вже набули практичної реалізації. Литовські колеги на запит української сторони розпочали розслідування щодо законності ввезення та використання на території України транспортних засобів, зареєстрованих на території Литовської Республіки. Станом на 1 листопада, на митній території України знаходиться понад 59 тис. транспортних засобів з литовською реєстрацією, левова частка яких – 44,6 тис. ввезені в режимі тимчасового ввозу.
За рішенням суду порушник митного законодавства має сплатити понад 3 мільйони гривень штрафу
У поточному році значно збільшилась кількість виявлених порушень митних правил, пов’язаних з незаконним ввезенням та використанням на території України транспортних засобів, що зареєстровані в іноземних державах.
Так, автомобіль «Mercedes-Benz» був ввезений на територію України з ухиленням від сплати митних платежів. Під час перетину кордону у пункті пропуску «Нові Яриловичі» громадянин пред’явив митникам паспорт громадянина Литовської Республіки. Це давало йому право, як нерезиденту, ввезти автомобіль, що перебував на обліку в іноземній державі, без сплати митних платежів у митному режимі «тимчасове ввезення» терміном до 1 року.
Проте, у ході проведення аналітично-пошукових заходів митники встановили, що цей же громадянин має громадянство та постійне місце проживання в Україні, тобто він є резидентом України. А це вже зовсім інші вимоги. Резидентам також дозволено ввозити автомобілі у режимі тимчасового ввезення під зобов’язання про їх зворотне вивезення, але основною вимогою при цьому є сплата всіх належних платежів: мита, ПДВ та акцизного податку.
Отже, маніпуляції зі статусом «резидент» та «нерезидент» дозволили громадянину ввезти автомобіль на територію України з порушенням митного законодавства, але митні платежі йому все ж таки доведеться сплатити. Санкції статті 485 Митного кодексу України «Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів» передбачають накладення на порушника штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Згідно з Постановою Чернігівської митниці ДФС громадянин притягнутий до адміністративної відповідальності та повинен сплатити штраф в сумі 3 383 516 грн.
Позицію митниці також підтримали суди першої та апеляційної інстанції.
Литовських податківців зацікавила робота електронного адміністрування ПДВ
Співробітництво між податковими органами України та Литви має позитивний ефект. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з Головою Державної податкової інспекції при Міністерстві Фінансів Литовської Республіки Едітою Янусієне 6 листопада у м. Вільнюс.
За його словами, за сприяння литовських колег було розроблено автоматизовану інформаційну систему «Обмін та обробка запитів до іноземних компетентних органів». Цей програмний продукт дозволив суттєво оптимізувати процес реєстрації, обробки документів, які стосуються інформаційного обміну у сфері оподаткування.
«Ми вдячні за оперативну та цільову підтримку з боку наших литовських колег у таких сферах податкового адміністрування, як застосування міжнародних податкових договорів, міжнародний обмін податковою інформацією, електронні сервіси, організація роботи щодо контролю трансфертного ціноутворення, електронний аудит», - зазначив Мирослав Продан.
Так, у рамках вивчення досвіду організації роботи з контролю трансфертного ціноутворення (ТЦО) було отримано цінні практичні рекомендації з імплементації міжнародних стандартів контролю ТЦО в українське податкове законодавство. Одним з перспективних напрямів є впровадження системи електронних перевірок платників податків. У рамках цього проекту представники ДФС у ході візиту до Литви влітку цього року вивчали досвід впровадження програмних продуктів при проведенні електронних перевірок платників податків, який знайде своє застосування в Україні.
Так, комп’ютеризована інформаційна система аудиту Литви SESAM включає в себе підсистему аналізу ризиків та відбору, яка у автоматичному режимі систематизує данні про платника податків та дозволяє виявити ризики в його діяльності. Крім того, вона має логічно побудовану систему управління перевірками. За словами в.о. Голови ДФС, переваги та недоліки програмного продукту SESAM будуть враховані при подальшій роботі зі створення системи електронного аудиту в Україні.
У свою чергу очільник ДФС поінформував литовських колег про основні досягнення фіскальної служби України у напрямі розвитку електронних сервісів для платників податків та програмних продуктів для перешкоджання махінаціям з податку на додану вартість.
Так, представники податкового відомства Литовської Республіки зацікавилися роботою системи електронного адміністрування ПДВ, запровадженої в 2015 році, та Системи моніторингу ризиків та блокування податкових накладних, яка повноцінно функціонує в Україні з 1 липня поточного року.
За їх словами, питання боротьби з махінаціями з ПДВ наразі актуальні для європейських країн. Тому досвід українських колег щодо запровадження електронних систем, які ефективно протидіють зловживанням з ПДВ, для них достатньо важливий.
Крім того, керівники обох сторін обговорили питання розширення обміну інформацією відповідно до міжнародних угод про уникнення подвійного оподаткування. Мирослав Продан та Едіта Янусієне домовилися оновити правову базу співробітництва у податковій сфері з урахуванням нинішніх реалій, зокрема, щодо обміну інформацією.
Особливу увагу викликало і питання щодо заходів у напрямі підтримки та розвитку ІТ-сфери і сервісів, які на сьогодні є пріоритетами для фіскальної служби України. «Державна фіскальна служба намагається удосконалюватися та запроваджує в своїй роботі кращі світові практики. Процес реформування продовжується і ми ставимо перед собою найамбітніші цілі. Тому досвід литовських колег надзвичайно важливий та цікавий для нас», - відзначив Мирослав Продан.
Українська делегація також обговорила питання взаємодії у рамках реалізації проекту Європейської Комісії у сфері реформування системи державних фінансів України, який буде включати в себе значний компонент підтримки реформ у податковій та митній сферах. Остаточне затвердження зазначеного проекту із загальним бюджетом 55 мільйонів євро очікується у листопаді поточного року. Від України участь у проекті братимуть ДФС, Міністерство фінансів та Національний банк України. Орієнтовний бюджет для ДФС становитиме 28 мільйонів євро.
Мирослав Продан: Залучення до боротьби з контрабандою керівників облдержадміністрацій дає певний ефект
Залучення до боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил голів обласних державний адміністрацій дає певний ефект, який в результаті сприяє суттєвому перевиконанню митних індикативів. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в ефірі програми «Подробиці тижня» телеканалу «Інтер».
За його словами, сьогодні ДФС успішно працює над перекриттям тіньових потоків, які були зосереджені як на західному регіоні, так і портах Одеської митниці, за рахунок переоснащення та забезпечення технічними засобами митного контролю митниць, створення відповідних електронних сервісів.
«Якщо забезпечити сервіси в достатній кількості, я переконаний, що нам вдасться суттєво зменшити рівень корупційних і будь-яких контрабандних потоків. Так, з 1 вересня минулого року діє система «Єдине вікно» подачі звітності, що фактично унеможливлює будь-який контакт між посадовою особою і співробітником митниці, а відповідно, унеможливлює будь-яку корупційну складову», – зазначив Мирослав Продан.
Він також зауважив, що на ефективність боротьби з тіньовими потоками впливають і кадрові зміни, проведені в ДФС. Так, останнім часом відбулися призначення нових керівників низки митниць, зокрема, Тернопільської, Івано-Франківської, Одеської через прозорий конкурс.
Так, наприклад, враховуючи зміну керівництва Одеської митниці та залучення до боротьби з митними правопорушення голови облдержадміністрації Одещини, вдалося забезпечити значні суми сплати митних надходжень, за результатами яких у рамках дорожнього експерименту на розвиток інфраструктури області перераховано понад 2 млрд гривень.
«Я пам'ятаю, як наприкінці минулого року ряд експертів, ряд громадських діячів відзначали, що в тіні української митниці знаходиться близько 50 мільярдів гривень. Так от, я сьогодні з впевненістю можу стверджувати те, що протягом 10 місяців поточного року, українська митниця додатково до факту минулого року забезпечила вже 60 мільярдів гривень», – підкреслив Мирослав Продан.


Увага! ГУ ДФС у Дніпропетровській області попереджає про активізацію шахраїв, які діють під виглядом працівників фіскальної служби

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що останнім часом збільшилась кількість випадків шахрайських дій, здійснених невідомими особами від імені керівництва ГУ ДФС.
Зловмисники телефонують на мобільні і службові телефони посадовим особам підприємств, фізичним особам – підприємцям та вимагають неправомірну вигоду.
Наполегливо радимо громадянам бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно перевіряти інформацію.
Тож, у разі отримання такої інформації та недопущення у майбутньому подібних випадків шахрайства просимо інформувати ГУ ДФС у Дніпропетровській області за номерами телефонів: (056)374-31-64, (0562)47-59-49, а також особисто звертатись за адресою: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а.
Звертаємося до всіх з проханням максимально поширити дану інформацію, щоб не потрапити на «гачок» шахраїв!
За результатами 129 фактичних перевірок податківцями Дніпропетровщини виявлено 135 порушень у сфері реалізації алкогольної та тютюнової продукції

У Інформаційному агентстві «Мост Днепр» відбулася прес-конференція для ЗМІ заступника начальника відділу управління контролю за обертом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Андрія Первой. Він повідомив, що з початку року фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 129 фактичних перевірок з питань дотримання законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, в ході яких виявлено 135 порушень законодавства, з яких 84 – торгівля підакцизними товарами без наявності ліцензій на право її реалізації. До порушників законодавства застосовано штрафні санкції на суму 7 мільйонів 443 тисячі.
За словами Андрія Первой, загалом з початку року анульовано дію 2 тисяч 87 ліцензій, з яких 1 тисяча 186 - на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 911 - на право реалізації тютюнових виробів. Дію 78 ліцензій анульовано за порушення законодавства з питань продажу алкогольної та тютюнової продукції неповнолітнім особам. З яких 38 ліцензій на право роздробної торгівлі алкоголю та 40 на право роздрібної торгівлі тютюнових виробів.
Від правоохоронних органів Дніпропетровщини з початку року до фіскальної служби області надійшло 107 адміністративних матеріалів щодо реалізації алкогольної та тютюнової продукції неповнолітнім. За результатами розгляду матеріалів до суб’єктів господарювання застосовано штрафних санкцій більш, як на 1 мільйон гривень та анульовано 78 ліцензій.
«Хочу звернути увагу, що 10 вересня 2017 року в дію вступила постанова Кабінету Міністрів України №634 щодо встановлення розміру мінімальних раптово-роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв, з гідно з якою одна пляшка горілки ємкістю 0,5 літра, 40 відсотків спирту не може коштувати дешевше 79 гривень 56 копійок» - на завершенні прес-конференції зазначив Андрій Первой.
Суб’єкт господарювання реалізує пальне на експорт:
чи необхідно реєструватись платником акцизного податку?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що відповідно до п.п.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Згідно з частиною першою ст.82 глави 15 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI зі змінами та доповненнями експорт (остаточне вивезення) – це митний режим, відповідно до якого українські товари випускаються для вільного обігу за межами митної території України без зобов’язань щодо їх зворотного ввезення.
При цьому згідно з п.п.213.2.1 п.213.2 ст.213 ПКУ операції з вивезення (експорту) підакцизних товарів (продукції) платником податку за межі митної території України віднесено до операцій з підакцизними товарами, які не підлягають оподаткуванню акцизним податком.
Отже, суб’єкт господарювання, що здійснює експорт пального, не повинен реєструватись платником акцизного податку як особа, що реалізує пальне.
Якщо зовнішньоекономічна діяльність не здійснювалась,
Декларація про валютні цінності та майно не подається

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до ст.9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.93 №15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» та ст.1 Указу Президента України від 18.06.94. №319/94 «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами» зі змінами та доповненнями, декларуванню підлягає лише наявність у резидентів належних їм валютних цінностей та майна, які знаходяться за межами України.
Контролюючі органи приймають декларації у суб’єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності лише при наявності у них валютних цінностей та майна, які належать резиденту України і знаходяться за її межами, у порядку, передбаченому наказом Міністерства фінансів України від 25.12.95 №207, який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.01.1996 №18/1043.
Враховуючи вищевикладене, не подають Декларацію про валютні цінності суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, якщо у них відсутні валютні цінності та майно за межами митної території України.
Підстави анулювання ліцензії на виробництво спирту

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до ст.3 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:
¨ заяви суб’єкта господарювання;
¨ рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання;
¨ несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 днів від моменту призупинення ліцензії;
¨ рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання марок акцизного податку;
¨ рішення суду про встановлення факту фальсифікації суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів;
¨ документа, який засвідчує передачу іншому суб’єкту господарювання у власність, володіння та/або користування приміщень та обладнання, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва алкогольних напоїв.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.
Продаж сільськогосподарської продукції, вирощеної
на власній земельній ділянці: особливості оподаткування

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не оподатковуються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй для ведення:
- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. При цьому, якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці другому цього підпункту, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.
Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах.
Підставою для невключення до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках є наявність у такої фізичної особи довідки за формою №3-ДФ.
При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію такої довідки. Оригінал довідки зберігається у власника продукції.
Довідка видається сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.
Якщо при продажу фізичною особою власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) умови п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 ПКУ не виконуються, то сума доходу, отриманого від такого продажу, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковується на загальних підставах. При цьому такий платник податків зобов’язаний подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів (п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 ПКУ).
Інформація щодо організації роботи з напрямків розгляду звернень громадян, забезпечення доступу до публічної інформації та надання адміністративних послуг за 10 місяців 2017 року

Протягом січня-жовтня 2017 року до Кам'янської ОДПІ від громадян надійшло 14 звернень, що на 15 звернень менше, ніж за аналогічний період 2016 року. Тематика більшості звернень, що надійшли, стосувалась інформування про можливі порушення податкового законодавства. За результатами розгляду зазначених звернень заявникам надано відповідні роз'яснення законодавства.
За цей же період до ОДПІ надійшло 16 запитів на отримання публічної інформації, що на 21 ЗПІ менше, ніж за аналогічний період 2016 року. Тематика запитів досить різноманітна: щодо сплачених податкіа. суб'єктами господарювання, щодо рахунків в банківських установах, щодо надання копій документів і т.і. Вказані запити опрацьовані фахівцями ОДПІ в повному обсязі, відповіді надано вчасно. За результатами опрацювання запитів запитувачам роз'яснені положення Закону України «Про доступ до публічної інформації», згідно яких запитувана інформація може бути надана. Випадків подовження терміну розгляду запитів або оскарження наданих відповідей не було.
Фахівцями ОДПІ в Центрах обслуговування платників протягом січня -жовтня 2017 року надано 34152 адміністративні послуги. Найбільш запитуваною є послуга з видачі реєстраційних номерів облікових карток платника податків - 17528. Також платники звертаються за такою послугою як видача довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи - 3545, надання витягу з реєстру платників єдиного податку - 2561, реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку - 2197, реєстрація платника єдиного податку - 2417. У порівнянні з 2016 роком зросла кількість довідок про підтвердження статусу податкового резидента України з 109 довідок у 2016 році до 295 за аналогічний період 2017 року.
Податковий календар на 10 листопада 2017 року

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що

10 листопада, п’ятниця, останній день подання декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію.
Розстрочення та відстрочення заборгованості по
сплаті ЄСВ законодавством України не передбачено

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), що законодавством, яке регулює порядок нарахування, обчислення і сплати ЄСВ, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ.
Так, відповідно до частини 12 ст.9 Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями зі сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються у першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати.
У разі несвоєчасної або не у повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні у порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність (частина 11 ст. 9 Закону №2464).
Сума відшкодованих роботодавцем працівнику витрат на
відрядження у межах фактичних витрат не є додатковим благом

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), згідно із п.п.165.1.11 п.165.1 ст.165 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п.170.9 ст.170 ПКУ.
Так, відповідно до п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ не є доходом платника податку – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, зокрема на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків), як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті).
Слід зауважити, що витрати, зазначені в абзаці другому п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона, якщо його обов’язковість передбачена правилами перевезення на відповідному виді транспорту, та розрахункових документів про їх придбання за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів. Також будь-які витрати на відрядження не включаються до оподатковуваного доходу платника податку за наявності документів, що підтверджують зв’язок такого відрядження з господарською діяльністю роботодавця/сторони, що відряджає.
Отже, не є доходом у вигляді додаткового блага платника податку – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження у межах фактичних витрат, в тому числі витрат на проїзд працівника до місця відрядження напередодні або з місця відрядження до місця постійної роботи у разі затримки, якщо це погоджено з роботодавцем і дати на транспортних квитках не збігаються з датами, визначеними у наказі про відрядження, за умови наявності підтвердних документів, передбачених абзацами 2 – 3 п.п.«а» п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ.
Операції з нерухомістю: порядок оподаткування ПДВ

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Порядок оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операцій з постачання житла визначений п.п.197.1.14 п.197.1 ст.197 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Зокрема, звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання житла (об’єктів житлового фонду), крім їх першого постачання, якщо інше не передбачено цим підпунктом.
Відповідно до п.п.197.1.14 п.197.1 ст.197 ПКУ перше постачання житла (об’єкта житлового фонду) це:
а) перша передача готового новозбудованого житла (об’єкта житлового фонду) у власність покупця або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) із спорудження такого житла за рахунок замовника;
б) перший продаж реконструйованого або капітально відремонтованого житла (об’єкта житлового фонду) покупцю, який є особою, іншою, ніж власник такого об’єкта на момент виведення його з експлуатації (використання) у зв’язку з такою реконструкцією або капітальним ремонтом, або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) на таку реконструкцію чи капітальний ремонт за рахунок замовника.
Тобто, операція з постачання послуг із спорудження житла (об’єкта житлового фонду) для будівельної організації (надавача послуг – підрядника) є першою поставкою житла відповідно до п.п.197.1.14 п.197.1 ст.197 ПКУ. Такі операції є об’єктом оподаткування ПДВ та оподатковуються за ставкою 20% незалежно від того, матеріали замовника чи підрядника використані для будівництва такого житла.
Операції з подальшої передачі готового новозбудованого житла покупцям –фізичним особам звільняються від оподаткування ПДВ згідно із п.п.197.1.14 п.197.1 ст.197 ПКУ.

Дніпропетровська митниця ДФС: 1 млрд. 874,2 млн. грн.
перераховано до державного бюджету протягом жовтня 2017 року
У жовтні поточного року Дніпропетровська митниця ДФС поповнила державний бюджет на 1 млрд. 874,2 млн. грн., що на 38,8%, або на 524,2 млн. грн. більше, ніж у десятому місяці 2016 року.
На зростання надходжень платежів у жовтні вплинуло збільшення об’єму митного оформлення вугілля, гірничошахтних дробарок, прокату плоского та іншої металопродукції, шин пневматичних тощо.
«Загалом з початку року у державну казну Дніпропетровська митниця ДФС перерахувала 16 млрд. 45,2 млн. грн. митних платежів, що на 23,1%, або на 3 млрд. 12 млн. грн. більше, ніж за січень – жовтень 2016 року», – зауважив заступник начальника Дніпропетровської митниці ДФС Ігор Диба.
Відтак, для зарахування до спеціальних фондів бюджету Дніпропетровської області, Дніпропетровською митницею ДФС спрямовано майже 21,8 млн. грн. для забезпечення здійснення заходів на реконструкцію і поточний ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення та поліпшення дорожньої інфраструктури. Завдяки цьому було виконано ремонтні роботи доріг області: Дніпро – Кривий Ріг – Миколаїв, Дніпро – Павлоград – Донецьк, Дніпро – Запоріжжя та Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка.

З початку року майже 87% судових справ вирішено
на користь органів ДФС Дніпропетровщини
Станом на 1 листопада 2017 року на розгляді у судах за участю податкових органів фіскальної служби Дніпропетровської області перебувало 10,3 тис. справ на суму 11,7 млрд. грн. Протягом січня – листопада поточного року судами розглянуто 1722 справи на суму 1,49 млрд. грн., з них 1496 справ на суму 1,19 млрд. грн. вирішено на користь органів ДФС області.
У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року показник позитивного вирішення на користь органів ГУ ДФС збільшився по кількості на 30,4%, по сумі на 34,0%.
«Основними факторами задоволення переважної кількості розглянутих справ у судах на користь органів ДФС області є існуюча практика досудового вирішення спорів із платниками та підвищення рівня претензійно – позовної роботи», – зауважив начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.
Розірвання договору постачання товарів/послуг
за згодою сторін: коригування ПДВ
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно із п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну (далі – ПН) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування (далі – РК) до ПН, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН (п.192.1 ст.192 ПКУ).
Відповідно до п.21 Порядку заповнення ПН, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №130, у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст.192 ПКУ постачальник (продавець) товарів/послуг складає РК до ПН за формою згідно із додатком 2 до ПН.
Отже, якщо постачальником товарів – платником ПДВ були визначені податкові зобов’язання з ПДВ та надалі сталися обставини, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання товарів/послуг та/або відбулася зміна умов договору та/або був складений інший договір (розірвання договору за згодою сторін), то продавець – платник ПДВ за датою, визначеною п.187.1 ст.187 ПКУ, має право скласти РК до ПН та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ.
РК, складений постачальником товарів/послуг до ПН, яка видана їх отримувачу – платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН, зокрема отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений РК отримувачу (пункт 192.1 статті 192 ПКУ).
Земельні ділянки передані у приватну власність членам
садівницького товариства: хто є платником земельного податку?
Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до ст.270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2455-VII зі змінами та доповненнями об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Загальні засади використання садівницькими товариствами земельних ділянок визначено ст.35 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768 зі змінами та доповненнями, зокрема використання земельних ділянок садівницьких товариств здійснюється відповідно до закону та статутів цих товариств. При цьому, громадяни України із земель державної і комунальної власності мають право набувати безоплатно у власність або на умовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуального або колективного садівництва.
Разом з тим, землі загального користування садівницького товариства безоплатно передаються йому у власність. До таких земельних ділянок належать земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами загального користування.
Отже, податкові зобов’язання з плати за земельні ділянки, призначені для колективного садівництва та передані у приватну власність фізичних осіб – членів садівницького товариства, виникають у таких членів, а за землі загального користування – у садівницького товариства.
Умови перебування на спрощеній системі
оподаткування при наданні нерухомості в оренду

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що спрощена система оподаткування для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку регулюється главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2455-VII зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до п.291.4 ст.291 ПКУ суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на три групи платників єдиного податку, зокрема, третя група – фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.
Обмеження щодо перебування на спрощеній системі для ФОП, які надають в оренду майно, передбачені п.п.291.5.3 п.291.5 ст.291 ПКУ, відповідно до якого ФОП, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів, не можуть бути платниками єдиного податку.
Тобто, якщо загальна площа кожного окремого виду майна та/або їх частки, яке надається в оренду, не перевищує норми, встановлені п.п.3 п.291.5 ст.291 ПКУ, то такий ФОП, що здійснює діяльність з надання в оренду власної нерухомості, має право перебувати на спрощеній системі оподаткування.
Чи подається декларація з податку на прибуток, якщо
представництво нерезидента не здійснює господарську діяльність?

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Згідно із п.п.14.1.193 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2455-VII зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) постійне представництво – постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар’єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.
Поняття «відокремлені підрозділи» застосовується у значенні, визначеному Цивільним кодексом України від 16.01.2003 зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) (п.п.14.1.30 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Підставою для взяття на облік (внесення змін, перереєстрації) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, у тому числі постійного представництва нерезидента, є належна акредитація (реєстрація, легалізація) такого підрозділу на території України згідно із законом (абзац перший п.64.5 ст.64 ПКУ).
Згідно з п.п.1 п.3.4 розділу III Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок), відокремлені підрозділи юридичних осіб – нерезидентів, які відповідають визначенню «постійних представництв» згідно із п.п.14.1.193 п.14.1 ст.14 розділу I ПКУ, до початку своєї господарської діяльності стають на облік (реєструються платниками податку на прибуток) у контролюючих органах за своїм місцезнаходженням.
Що стосується відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, який не здійснює господарської діяльності в Україні та не підпадає під визначення «постійного представництва» відповідно до п.п.14.1.193 п.14.1 ст.14 ПКУ, то п.п.2 п.3.4 розділу III Порядку передбачено, що він стає на облік як платник, який зобов’язаний сплачувати податки і збори відповідно до ПКУ. При цьому встановлено, що взяття на облік відокремленого підрозділу нерезидента згідно з п.п.2 п.3.4 розділу III Порядку не звільняє такий підрозділ від обов’язку реєстрації платником податку на прибуток, якщо він розпочинає господарську діяльність та відповідає визначенню «постійного представництва».
Отже, враховуючи вищевикладене, якщо представництво нерезидента не здійснює господарську діяльність в Україні і не підпадає під визначення «постійне представництво» згідно із пп.14.1.193 п.14.1 ст.14 ПКУ, то таке представництво нерезидента не повинно реєструватися платником податку на прибуток, подавати декларацію з податку на прибуток підприємства та сплачувати податок на прибуток.

Податок на нерухоме майно, якщо нерухомість – у зоні АТО
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податків, які станом на 14.04.2014 мешкали на тимчасово окупованій території, що визнана такою відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17.03.2015 №254 «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», або в населених пунктах на лінії зіткнення, та/або платників податків, які мають об’єкти оподаткування місцевими податками, зборами на цих територіях на те, що на період проведення АТО справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених п.38 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2455-VII зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухомість відповідно до ст.266 ПКУ у період з 14.04.2014 по 31 грудня року, в якому буде завершено проведення АТО.
Слід зазначити, що нараховані та сплачені за період проведення АТО суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до ст.266 ПКУ за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, та/або території проведення АТО, не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податку, не спрямовуються на погашення грошового зобов’язання (податкового боргу) з інших податків, зборів, не повертаються у готівковій формі за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку. До зазначених сум надміру сплачених грошових зобов’язань не застосовуються строки давності, встановлені ст.102 ПКУ, крім сум надміру сплачених податкових зобов’язань платників податків, які припиняють свою діяльність.

Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській
області проведено семінар для адвокатів регіону

У Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області за ініціативи Голови адвокатського об’єднання Віталія Погосяна відбувся семінар на тему: «Оподаткування адвокатської діяльності. Актуальні питання». Семінар проведено за участі керівництва та провідних фахівців Головного управління фіскальної служби області.
Виконуюча обов’язки заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна відкрила семінар та радо привітала учасників заходу.
Певну зацікавленість адвокати проявили до виступу в.о. начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС Владислава Воінова. За його словами, незважаючи на прибуток у конкретному місяці, адвокат, як самозайнята особа, повинен щомісяця нараховувати єдиний соціальний внесок з розрахунку мінімальної заробітної плати.
«Хочу звернути увагу, що проектом Закону України про Державний бюджет на 2018 рік передбачається збільшення мінімальної заробітної плати до 3 тисяч 723 гривень. Тож, відповідно зросте і сума щомісячного страхового платежу», – відмітив Владислав Воінов.
Начальник управління обслуговування платників ГУ ДФС Олена Ярова повідомила, що у Дніпропетровській області зареєстровано 1 тисяча 37 адвокатів. Адвокати можуть займатися адвокатською діяльністю, як незалежні адвокати, у складі адвокатського бюро чи об’єднання. Тож, до кожної категорії передбачається певний порядок адміністрування, який слід знати та своєчасно виконувати.
Віталій Мироненко, заступник начальника управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС відмітив, що адвокатські об’єднання – юридичні особи і оподаткування таких об’єднань нічим не відрізняється від оподаткування юридичних осіб. «Основний принцип оподаткування – рівність всіх суб’єктів підприємництва», – підкреслив він.
Про особливості роботи фіскальної служби з платниками розповіла начальник управління організації роботи ГУ ДФС Манушак Осипова.
«Сучасними та ефективними комунікаційними засобами інформування бізнесу, громадян та громадськості з усіх питань роботи органів ДФС є веб-портал ДФС України (http://sfs.gov.ua/ ) та субсайти територіальних органів ДФС областей і, зокрема, субсайт «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» (http://dp.sfs.gov.ua/ ). Це офіційні джерела інформації у мережі Інтернет з питань податкового, митного законодавства та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Інформація, розміщена на субсайті, оновлюється щоденно та є актуальною і важливою для платників податків. Ми завжди відкриті до діалогу та до плідної співпраці з вами», – підсумувала Манушак Осипова.
Також зосереджено увагу на найбільш популярних серед платників податків електронних сервісах ДФС України.
Керівники підрозділів ГУ ДФС у Дніпропетровській області відповіли на численні питання адвокатської спільноти та провели індивідуальні консультації.
За 10 місяців 2017 року на Дніпропетровщині зібрано понад 59,7 млрд. грн. податкових і митних платежів та майже 9,1 млрд. грн. єдиного внеску

Органами ДФС у Дніпропетровській області у січні – жовтні 2017 року забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням ДУ офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 59 млрд. 736,5 млн. грн., що на 16 млрд. 907,6 млн. грн., або на 39,5 % більше, ніж за десять місяців 2016 року. Про це повідомила очільник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Так, до державного бюджету мобілізовано 43 млрд. 242,7 млн. грн., що на 13 млрд. 314,8 млн. грн., або на 44,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Надходження, що формують місцеві бюджети Дніпропетровської області склали 16 млрд. 493,8 млн. грн. Це на 3 млрд. 592,8 млн. грн. (або на 27,8%) більше фактичних надходжень січня – жовтня 2016 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 9 млрд. 77,2 млн. грн. Порівняно з минулим роком надходження зросли на 41,5%, або на 2 млрд. 664,4 млн. грн.
Затверджено порядок взаємодії інформаційних систем ДФС України та Держприкордонслужби при обміні інформацією, яка необхідна для забезпечення контролю при переміщенні осіб та транспортних засобів через державний (митний) кордон України та адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 31.10.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України та Міністерства внутрішніх справ України від 07.09.2017 №746/759, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.10.2017 за №1207/31075, яким затверджено Порядок взаємодії інформаційних систем Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) та Державної прикордонної служби України (далі – Держприкордонслужба) щодо обміну інформацією, необхідною для забезпечення контролю при переміщенні осіб та транспортних засобів через державний (митний) кордон України та адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим» (далі – Порядок).
Порядок розроблено з метою посилення контролю за переміщенням осіб та транспортних засобів через державний (митний) кордон України та удосконалення взаємодії інформаційних систем ДФС України та Держприкордонслужби щодо обміну інформацією, необхідною для здійснення митного та прикордонного контролю за переміщенням осіб та транспортних засобів у пунктах пропуску через державний (митний) кордон України та адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим» у контрольних пунктах в’їзду – виїзду, відповідно до п.п.19¹.1.27 п.19¹.1 ст.19¹ Податкового кодексу України, частини другої ст.374 та п.15 частини другої ст.544 Митного кодексу України.
Наказ опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 31.10.2017 №85.
Новий Порядок надання узагальнюючих
податкових консультацій набув чинності

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 03.11.2017 (з дня офіційного опублікування, опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 03.11.2017 №86) набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 27.09.2017 №811 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 27.10.2017 за №1266/31134), яким затверджено Порядок надання узагальнюючих податкових консультацій (далі – Порядок №811).
Порядок №811 розроблено відповідно до п.п.192.1.5 п.192.1 ст.192 розділу І та п.52.6 ст.52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями. Порядок №811 визначає процедуру надання Міністерством фінансів України узагальнюючих податкових консультацій.
Так, Порядком №811 обумовлено, що узагальнюючі податкові консультації (далі – УПК) надаються:
за результатами періодичного узагальнення індивідуальних податкових консультацій, наданих контролюючими органами платникам податків;
у разі наявності обставин, що свідчать про неоднозначність окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
У разі скасування судом наказу Міністерства фінансів України про затвердження УПК буде надана нова податкова консультація з урахуванням висновків суду.
Відповідно до Порядку №811 УПК затверджуються наказами Міністерсва фінансів України і такі УПК будуть оприлюднюватись на офіційному веб-сайті Міністерсва фінансів України протягом 5 календарних днів з дня їх надання.
Слід зауважити, що УПК не є нормативно-правовими актами.
Податковий кредит підприємства, який застосовує
касовий метод податкового обліку: терміни формування

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з п.187.10 ст.187 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податку, які постачають теплову енергію, природний газ (крім скрапленого), надають послуги з транспортування та/або розподілу природного газу, водопостачання, водовідведення чи послуги, вартість яких включається до складу квартирної плати чи плати за утримання житла, фізичним особам, бюджетним установам, не зареєстрованим як платники податку, а також житлово-експлуатаційним конторам, квартирно-експлуатаційним частинам, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (надавачам послуг) у рахунок компенсації їх вартості, визначають дату виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту за касовим методом, який встановлений п.п.14.1.266 п.14.1 ст.14 ПКУ.
Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», зокрема, внесені зміни до п.198.6 ст.198 ПКУ, згідно з якими у разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК), зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання ПН/РК.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано ПН/РК в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення ПН/РК, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод.
Зазначені норми набули чинності з 01.01.2017.
Отже, з 01.01.2017 терміни формування податкового кредиту платниками ПДВ, у тому числі платниками податку, які застосовують касовий метод податкового обліку, визначаються з урахуванням положень п.198.6 ст.198 ПКУ (не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення ПН/РК).
Протягом січня - жовтня 2017 року платниками податків території обслуговування Кам’янської ОДПІ зібрано більше 2,7 млрд. грн. податкових платежів

Платниками податків, які знаходяться на обліку в Кам’янській ОДПІ, протягом січня - жовтня поточного року забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів 2 млрд. 651,4 млн. грн. Про це інформував в.о. начальника Денис Макаров.
Так, до державного бюджету впродовж десяти місяців 2017 року спрямовано 965,2 млн. грн., що на 272,4 млн. грн. (або на 39,3%) більше минулорічних надходжень.
До місцевих бюджетів надійшло 1686,2 млн. грн. Це на 366,4 млн. грн. (або на 27,8%) більше фактичних надходжень десяти місяців 2016 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 882,8 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 238,5 млн. грн. (або на 37,0%).

УВАГА! МИСТЕЦЬКИЙ КОНКУРС «ПОДАТКОВА АБЕТКА»

Університетом Державної фіскальної служби України ініційовано проведення Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього».
Метою проведення Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього» є популяризація податкової та митної грамотності, сприяння розвитку у дітей вміння висловлювати свою точку зору засобами художньої творчості.
Однією з незалежних складових Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього» є мистецький конкурс «Податкова абетка», що буде проходити серед учнів 1-9 класів у жовтні – листопаді 2017 року.
Виставка робіт переможців та учасників мистецького конкурсу «Податкова абетка» відбуватиметься в університеті ДФС України під час проведення Днів відкритих дверей (18 листопада 2017 року). Роботи переможців прикрасять книжку для дітей дошкільних навчальних закладів та загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів (початкова ланка) «Абетка Університету».
Конкурсні роботи приймаються у форматах А2, А3, А4, а також сюжетні композиції, виконані за допомогою: аплікації, колажу, вишивки, батику, бісероплетіння, випалювання, художньої різьби, чекання, ліплення тощо.
Державна фіскальна служба України, університет ДФС України запрошує учнів 1-9 класів з усіх регіонів України до участі в мистецькому конкурсі «Податкова абетка» в рамках Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього».
Умови конкурсу на сайті університету ДФС України: www.nusta.edu.ua .
Контакти:
вул. Університетська, 31, м.Ірпінь, Київська область, 08201,
тел. (04597) 56-595, 54-173,
E-mail: vdp207@ukr.net

Заповнюємо правильно поле «Призначення платежу»

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що для того, щоб суми нарахованих та сплачених платниками податків, зборів, інших платежів до бюджетів та єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) відображалися саме по конкретному платнику, необхідно чітко дотримуватись вимог наказу Мінфіну від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» (далі – Порядок №666). Порядком №666 надано рекомендації як правильно заповнювати поле платіжного документа «Призначення платежу».
Так, при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, ЄСВ, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
поле № 1:
друкується службовий код (знак) «*» (ознака платежу);
поле № 2:
друкується розділовий знак «;»;
друкується код виду сплати (формат ссс – тризначне число);
поле № 3:
друкується розділовий знак «;»;
друкується один з нижченаведених реквізитів:
1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);
поле № 4:
друкується розділовий знак «;»;
друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля «Призначення платежу» електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу «;» не допускається.
У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов'язково вказується код класифікації доходів бюджету.
При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.
Електронна звітність: оновлено
телефонний номер для отримання консультацій
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС у розділі «Новини» за посиланням https://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Консультації з питань отримання послуг електронного цифрового підпису та використання особистих ключів електронного цифрового підпису можна отримати за номером телефона 0 800 501 007 (напрямок 2).
Блокування та скасування посилених сертифікатів відкритих ключів у телефонному режимі здійснюється за номером телефона (044) 284-00-10.
Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс»

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону 0-800-501-007 (напрямок «4») громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про факти вимагання неправомірної вигоди або інші корупційні та неправомірні дії з боку працівників ДФС України при митному оформленні або в процесі податкового контролю.
Інформація приймається цілодобово.
Дотримання професійної етики – один з найважливіших принципів роботи органів ДФС

Кам’янська ОДПІ інформує, що під час виконання своїх службових повноважень працівники органів ДФС зобов’язані неухильно додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки: бути ввічливими у стосунках з громадянами та суб’єктами господарювання, будувати свої відносини з ними на основі довіри, поваги, об’єктивності, справедливості, терпимості, законності. Сервіс ДФС України «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників органів ДФС. Жодне повідомлення не залишиться без уваги, адже плідна робота сервісу «Пульс» – це шлях до успішної співпраці громадян та бізнесу з органами ДФС.
Кам’янська ОДПІ нагадує, що з 20 липня поточного року змінено номер телефону для прийняття інформації на сервіс «Пульс». Залишити інформацію щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників органів ДФС та інших питань можна зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером 0800-501-007 та обравши відповідний напрямок у меню інтерактивного голосового автовідповідача (4 – для залишення інформації на сервіс «Пульс»).
Легалізація заробітної плати - забезпечення майбутнього

Заробітна плата - одна з головних економічних категорій, яка поєднує інтереси працівників, підприємців та держави і безпосередньо впливає на рівень життя населення. Тож приховування громадянами своїх реальних доходів, виплата працедавцями заробітної плати в «конвертах» негативно впливає на наповнення бюджету.
Питання виплати офіційної, прозорої зарплати сьогодні дуже актуальне. Адже більшість працівників іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати офіційну (часто мінімальну) та неофіційну (значно вище мінімальної) зарплатню. Трапляється, що вони навіть не знають про те, що їхня «прозора» зарплата значно відрізняється від тої, яка записана у відомості. Ця різниця з’ясовується згодом, коли працівнику потрібна довідка про доходи, наприклад, для отримання кредиту чи для пред’явлення у Пенсійний фонд при оформленні пенсії.
Виплата заробітної плати в «конвертах» призводить до втрати можливості користування державними гарантіями відповідно до чинного законодавства України. Приховування реального доходу впливає на недостовірність наданої інформації при зверненні за соціальними пільгами, призводить до втрати трудового стажу при розрахунку розміру пенсії.
Відсутність внесків до фондів соціального страхування унеможливлює соціальний захист працівників, такі особи втрачають право на отримання гарантованої державою відпустки, своєчасно та не нижче мінімальних гарантій в оплаті праці заробітної плати, на здорові, безпечні умови праці.
Проте, значна частина громадян не знає чинного законодавства про працю. Працівники досі вважають, що, як і раніше, відмітка в трудовій книжці дасть їм можливість одержувати пенсію в повному обсязі, але це не так. Принагідно, звертаємось до керівників, які надають перевагу виплаті зарплати в так званих «конвертах» із закликом проявити свою громадянську позицію і легалізувати реальну зарплатню працівників не визначаючи їм сумного майбутнього.
Адже в результаті одержання зарплати «в «конвертах» вони позбавлені належного захисту на випадок непрацездатності та приречені на мізерну пенсію. Легалізація заробітної плати - забезпечення майбутнього.
До України через пункт пропуску «Бориспіль» знову намагалися незаконно ввезти партію медичних препаратів
Працівники Київської митниці ДФС попередили чергову спробу незаконного ввезення на територію України партії медичних препаратів.
402 упаковки медичних препаратів дев’яти найменувань для лікування таких важких хвороб як гепатит, онкологія тощо намагався протизаконно ввезти громадянин Індії, який постійно мешкає в Україні.
Для проходження митного контролю іноземець обрав спрощену систему – «зелений коридор», чим автоматично засвідчив, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України.
Препарати «Natdac 60», «Leukeran», «Bleocel», «Pazopanib», «Resof», «Velpanat», «Bendit», «Hepcfix», які знаходилися у двох дорожніх валізах громадянина, були виявлені під час проведення вибіркового митного контролю багажу на рентген-апараті, після перетину громадянином „білої лінії”, яка позначає закінчення зони спрощеного митного контролю „зелений коридор”.
Документів, що підтверджують вартість препаратів, а також рецепту, виданого на його ім’я, на переміщувані лікарські засоби пасажир не надав.
На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації громадянин не надав, з приводу декларування до інспекторів митниці не звертався.
З виявлених лікарських засобів громадянину Індії було пропущено 5 упаковок кожного найменування, відповідно до Постанови КМУ № 458 від 23.05.2012 року „Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів та спеціального дитячого харчування”.
За протоколом про порушення митних правил вилучено до винесення судом рішення у справі 357 упаковок з лікарськими засобами.

Довідково: ввезення лікарських засобів відповідно до Закону України „Про лікарські засоби” № 123/96-ВР від 04.04.1996р. зі змінами та доповненнями, без відповідних сертифікатів заборонено. Порядок ввезення громадянами лікарських засобів, а також їх обсяги визначено Постановою КМУ № 458 від 23.05.2012 року „Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів та спеціального дитячого харчування”.
Одеські митники виявили 43 IPHONE X на суму майже 1,3 млн грн
Одеські митники спільно з прикордонниками та представниками УСБУ запобігли спробі переміщення 43 iPhone X без належного оформлення.
Мобільні телефони Apple iPhone X у кількості 43 штук та 25 чохлів до них були виявлені у валізі громадянина України, який прибув рейсом «Стамбул-Одеса».
Мобільні телефони та чохли до них, попередня сума оцінки яких склала 1 мільйон 280 тисяч гривень, вилучені для прийняття рішення у відповідності до митного законодавства.
Викрито махінації з імпортованою технікою на 12 млн. гривень
Співробітниками Міжрегіонального управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, Офісу великих платників податків ДФС відповідно до листа Головного слідчого управління Національної поліції України проведено дослідження фінансово-господарських операцій, одного з товариств, зареєстрованих у м. Києві, по взаємовідносинах з нерезидентом (Республіка Білорусь).
Під час дослідження було виявлено операції щодо передачі на адресу товариства імпортованої техніки від нерезидента в рахунок погашення «штучно» створеного боргу. Загальна вартість імпортованої техніки становить 12 млн. гривень. Для отримання грошових коштів по ланцюгу з подальшим зняттям готівки та виведенням їх поза державний бюджет України, використовувались розрахункові рахунки іншого підконтрольного товариства, зареєстрованого у м. Чернігів.
Таким чином, зазначені дії можуть бути пов'язані зі створенням передумов для протиправного вилучення коштів підприємств та вчиненням фінансових операцій на користь суб'єктів з ознаками фіктивності, що відповідно до п. 16 ч. 1 ст. та ч. 1 ст. 4 Закону України від 14.10.2014 № 1702-VII «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» містить ознаки здобуття та легалізації (відмивання) доходів, одержаних внаслідок вчинення суспільно небезпечного діяння.
За вказаним фактом до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбачені ч. 3 ст. 209 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.
Одеська митниця спільно з УСБУ в Одеській області виявили 12 тис пачок сигарет
12 тисяч пачок сигарет «OSCAR BLUE» та «OSCAR BLACK», приблизна ринкова вартість яких складає близько 360 тис грн, виявлено спільною мобільною групою в рамках операції «Рубіж 2017».
Тютюнові вироби переміщував бусом громадянин України, який щойно отримав їх на складі одеського відділення одного із поштових операторів.
На пачках сигарет відсутні марки акцизного податку України та навіть не зазначено виробника, що може свідчити про контрафактність товару.
За фактом незаконного зберігання та переміщення товарів без марок акцизного податку України складено протокол про порушення митних правил.
Остаточне рішення щодо можливого виробника та вартості вилучених сигарет - за товарознавчою експертизою.
Працівники Львівської митниці ДФС двічі за день запобігли вивезенню бурштину за кордон
У Міжнародному аеропорту «Львів» у двох громадян працівники митниці вилучили 13 кг «сонячного каміння».
Під час митного контролю ручної поклажі громадян, що прямували до Стамбула (Туреччина), у працівників управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Львівської митниці ДФС виникли підозри щодо переміщення заборонених чи прихованих предметів. Тож під час поглибленого огляду сумок у двох громадян України, мешканців Львова, вони знайшли неорганічне оброблене та необроблене каміння жовто-коричневого кольору різних геометричних форм та розмірів. Кожен з них намагався вивезти за межі митної території України смугою спрощеного митного контролю «зелений коридор» по6,5 кг коштовного каміння. Громадяни не надали жодних документів, що могли б підтверджувати вартість, місце придбання та походження виявленого у них товару.
Такі дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого статтею 471 Митного кодексу України. Товар вилучено для експертного дослідження.
Одеські митники у взаємодії з УСБУ в Одеській області виявили 10 тис пачок контрафактних сигарет
У рамках операції «Рубіж – 2017» на одному із складів зберігання товарів одеські митники спільно із представниками УСБУ в Одеській області виявили 10 тисяч пачок сигарет MARVEL Super Slims.
Будь-які товаросупровідні документи та марки акцизного податку України на пачках сигарет, ринкова вартість яких складає близько 300 тис грн, були відсутні. Не зазначено також і виробника тютюнової продукції, що свідчить про контрафактність товару.
«Це ще одна чергова оборудка бажаючих заробляти на незаконному обігу тютюнових виробів, яка закінчилася складанням протоколу про порушення митних правил за ознаками статті 484 Митного кодексу України», - зазначив начальник Одеської митниці ДФС Олександр Власов, коментуючи факт припинення незаконного переміщення сигарет.
За словами очільника митниці, контрабанда сигарет є одним із серйозних викликів сьогодення, вирішення якого потребує спільних зусиль контролюючих органів, міжнародної спільноти та компаній-виробників тютюнових виробів.
На думку Олександра Власова, схвалена у серпні 2017 року урядом України Національна стратегія боротьби з незаконним виробництвом і обігом сигарет є дієвим чинником протидії тіньовому ринку тютюнової продукції.
«Передбачені Стратегією кроки у напряму створення системи моніторингу та ведення статистики конфіскованих сигарет, прозорої процедури їх утилізації, а також посилення відповідальності за правопорушення у сфері незаконного виробництва і обігу сигарет в Україні виведуть на якісно новий рівень боротьбу з нелегальними сигаретами», - переконаний Олександр Власов.
Харківські митники виявили канабіс у пасажира автобусу
У пункті пропуску «Гоптівка» сьогодні вночі харківські митники виявили 30 грамів канабісу.
У ході митного контролю автобусу «Дніпро-Москва» службовий собака спрацював на одного з пасажирів. Громадянину було запропоновано пред’явити особисті речі. Після цього при виході з автобусу чоловік намагався позбавитися згортка з «травичкою», підкинувши його на пасажирське місце іншого громадянина.
Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Співробітника ГУ ДФС в Одеській області затримано під час отримання неправомірної вигоди
Співробітниками внутрішньої безпеки ДФС спільно зі слідчими прокуратури Одеської області під час проведення слідчо-оперативних заходів у кримінальному провадженні, відкритому за ознаками ч.3 ст. 368 КК України, затримано на «гарячому» головного державного ревізора-інспектора ГУ ДФС у Одеській області.
Вказана особа отримала неправомірну вигоду в сумі 10 тис. грн. за не нарахування штрафних санкцій під час проведення фактичної перевірки.

Сектор організації роботи
Кам’янської ОДПІ
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор